Gå til innhold

Sitter å lurer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid 10 + 1

men har enda ikke vært på ul :(

Var hos legenførst gangen da var jeg 8 uker på vei :)

Skal til legen igjen den 05.06

men har liksom ikke fått no timen på ul:(

legen skreiv en henvendels når jeg var der den først gangen men har ikke hørt noe enda:(

Er dette nrmalt eller burde jeg ringe legen, er veldig usikker siden det er den første gangen min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker du om ordinær UL eller skal du ha en ekstra, tidlig UL?

Ordinær UL er først i uke 17-19 eller 18-20 (avhengig av hvem du spør), så det kan ta litt tid før du får den innkallingen (som kommer fra sykehuset du får fødeplass på).

Dersom du skulle ha en tidlig UL og ikke har hørt noe etter to uker ville jeg ha ringt legen.

Skrevet

Det er helt normalt at du ikke har hørt noe enda. Vanligvis får man ultralyd i mellom uke 16 og 18. Du fikk kanskje med deg en liten bok om svangerskapet da du var til første kontroll. Hvis du ikke fikk den, kan du ta kontakt med jordmor eller legesenter og spørre om du kan få den tilsendt. Der står alt du trenger å vite om rutiner o.l.

Ønsker deg et godt 1.trimester (Heldiggris, bare 2 uker igjen du:) )

Skrevet

Hei,

Jeg var hos legen 1.gang da jeg var 7 uker ( går mot min 10.uke nå ) og da fikk jeg nesten beskjed at jeg var der litt for tidlig. Fikk tatt med urin og blodprøve, samt målt blodtrykk og vekt, fikk med meg svangerskapsbok og neste time når jeg er i 12.uke. Legen sa at det er for tidlig å bestille UL da vil de bare få retur på henvendelsen for det er for tidlig.

Men jeg kommer nok til å ta privat UL i ca uke 12.

Jeg ville kontakte legen igjen bare for å undersøke om bestillingen ti UL er mottatt.

Vi er ca likelangt på vei ;-), lykke til

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...