Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere? Hvordan er dagene ?

Skal begynne i en assistent stilling til høsten og vil bare høre andres erfaringer vedr denne type jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i bhg og skal begynne til høsten igjen.

Jeg trives veldig godt! Blir veldig glad i barna, og settingen er helt annen enn hos sin egen unge.

Jeg syns det iallefall.

Daniel f.eks trasser, og når han trasser... Ja, da TRASSER han. Da er det grining og frustrasjon.

Jeg syns ofte konflikter i barnehagen blir løst veldig fort. Bare man aktiviserer barna og gjerne er med i leken (ikke passiv voksen som sitter på en stol hele dagen lang) så har alle det gøy.

Jeg syns dagene går forholdsvis fort, bare at den siste timen, kanskje når det er 1-2barn igjen går sakte.

Før hadde jeg bare en fast tid, nå derimot har jeg en uke tidligvakt, og den andre uken senvakt.

Ser frem til å begynne igjen!

Jeg har jo jobbet på en SFO, og dagene der var veldig like ifh til barnehage (mest fordi jeg jobbet med barn med spesielle behov, så det blir ikke den samme SFO-dagen som man tenker), men så er det noe med å komme ned på 1-5åringens nivå - istedenfor 7-15åringene ;o)

Jeg var der istad på besøk, bli kjent dag - og hjelpe meg.. Jeg måtte være en helt annen person i bhg enn det jeg var på SFO..

:o)

Handler jo også om å tilpasse seg.

Tilpasse seg, la barna løse konflikter, men gå inn når det trengs, være en rollemodell ++ er viktig - og da vinner du ofte både tillit og respekt.

Jeg er iallefall en helt annen person med Daniel - som mor, enn med MEG som barnehageassistent:o)

Det vil du merke fort.

Evne til å samarbeide med de andre ansatte er også viktig, for å ikke skape splid. Slike ting merker jo også barna, om man hele tiden skal være uenig og lign..

Lykke til :o)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Må si at jeg gleder meg og gruer meg samtidig, men som du sier så må man jo tilpasse seg og det pleier å gå ganske naturlig for meg. Blir spennende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...