Gå til innhold

Jeg må bare spørre og håper på svar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 31+4 uker og har begynt å få masse mensen smerter (små tak) Er ikke noe utålbar smerte men er litt ubehagelig og små vondt. Har også utenom dette kynnerer og merker at det er forskjell på det. Mensen smertene sitter seg bak i ryggen og fremme i magen og ned i skambenet mens kynnerene sitter seg bare i magen. Er det andre som er "plaget" med dette og har fått vite noe om hvorfor eller hva som gjør disse ekle mensen smertene? Er det, det som kalles modningsrier eller er de annerledes? Er vel ikke mulig at jeg begynner å modne nå vel?

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Er det noen regelmessighet i takene dine? Eller kommer de litt nå og da? Hvis de kommer regelmessig ville jeg ha ringt og snakket med noen på føden bare for å være on the safe side. Kanskje de vil ta deg inn til CTG-registrering dersom takene kommer tett og regelmessig.

Jeg hadde mye kynnere med førstemann, og begynte da å bli moden (altså myk, men ikke åpning) i uke 30. Men han holdt seg inne til termin likevel:-)

Skrevet

Nei de er ikke noe regelmessige eller noe sånt, det er akkurat som mensen smerter som kommer og går inni mellom også kynnere som kommer om jeg er ute og går litt. Hadde en god del kynnere med førstemann og var ofte til ctg måling men han holdt seg inne til ti dager før tiden men disse mensen smertene hadde jeg ikke med han. Derfor jeg ble litt stusselig på hva dette kunne være og mener jeg har lest før at modningsrier kunne kjennes ut som mensensmerter. Er liksom vondt når jeg får det men levbart :o)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg vil definere det som mensensmerter det jeg har. Men jeg får innimellom vondt på venstre side, nede på magen og ned mot skambenet. I tillegg litt vondt i ryggen og kynnere som kommer ved anstrengelser.

Jeg er er også 31 + 4 i dag.

Jeg vet ikke hva dette kommer av. Men var på kontroll forrige onsdag og da haddet hodet nesten festet seg. Legen mente også at jeg kom til å føde tidligere denne gang, siden jeg gjordet det sist. Da fødte jeg i uke 35 og det ville trolig gjenta seg.

Så jeg har også begynt å lure på om det er en modning på gang. Har ikke sjekket dette nærmere da jeg skal tilbake på kontroll i begynnelsen av juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...