Gå til innhold

hodepine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia!

er det noen andre der ute som har mye hodepine?

legen hadde ingen forklaring på det, da alle prøvene mine og blodtrykk var normalt!

men jeg har hodepine hver eneste dag, og hvis jeg skal klare å være med på noe må jeg ta paracet! (tar bare en da) men dette er jo noe jeg egentlig vil unngå!

noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det slik selv... har hatt det siden uke 11 og er nå i uke 16... ser ingen ende på det, har vørt sykmeldt men føler jeg må tilbeke på jobb i barnehagen... ser litt mørkt på dette... men min lege kunne ikke finne noe feil, men mente det kunne ha med økt blodmengde og trykk i hodet å gjøre, men han kunne ikke være sikker... men han var ganske tafatt og jeg måtte pent spør om bloprøver selv..

men men, de sier det går over...ikke det at det hjelper nå men...

Skrevet

jeg har også vært sykemeldt lenge nå. men det er også på grunn av oppkast. er i uke 15 nå, og har vært sykemeldt siden uke 6. jobber i barnehage jeg og, og skal tilbake i aktiv sykemelding nå, men det gikk ikke å jobbe i dag!

Skrevet

Jeg har og vært plaget av dette tidligere, det eneste som hjelper meg er MASSE vann. Ja da mener jeg masse...Ha alltid en flaske i veska og drikk hele tiden!!!

Lykke til:)

Skrevet

jeg har oxo hodepine som et stoooooooooort problem. Jeg har hatt konstant vondt i hode i nærmere 2 uker nå, har vært på legvakten, ( pga helligdag) og der fant de ingenting og var hos legen i dag. Jeg har litt lavt blodtrykk, men ikke så lavt at det skulle slått ut på det. Han sa til meg at jeg mått få i meg nok jern og drikke, og at varmen har mye å si. Jeg tar paracet jeg også for å klare å komme meg gjennom dagen, det er smertefult og utrolig slitsomt å gå sann...

Håper dere skriver inn hvis dere finner noen knep som hjelper...

Skrevet

Forrige svangerskap ble jeg sykemeldt ganske raskt pga veldig hodepine. Jobbet størsteparten 50%, og da ble det bedre. Legen min mente det nok var hormonelt. Blodtrykket mitt var da litt høyt, men ikke høyt nok til at det skulle gi slike symptomer.

Må si at ting ble betraktelig mye bedre etter gradvis sykemelding og tilrettelegging på jobb (er sykepleier, så jobben kan jo være bra stressende). Så jeg tror nok det godt kan være en kombinasjon av hormoner og stress. Hos meg hjalp ikke Paracet noe særlig, så jeg droppet heller å ta det, men legen min sa at jeg ikke skulle være redd for å ta max dose hvis jeg trengte det! Så ikke vær redd for å ta Paracet hvis det gir deg et bedre liv :)

Kan forøvrig bemerke at jeg nå i dette svangerskapet ikke har samme problemet :)

Skrevet

Jeg har også hatt mye hodepine, men nå er det heldigvis blitt bedre. Var hos jordmor og klaget... Hun foreslo at det var stressrelatert, både psykisk og fysisk, og at det samtidig kunne være på grunn av dårlig syn (synet blir jo også forandret når man er gravid). Jeg jobber på kontor, sitter mye med dataen og diverse bøker og papirer. Jeg er nærsynt og bruker linser til daglig.

Nå har jeg i tillegg begynt å bruke lesebriller hele tiden når jeg jobber, i tillegg til hjemme når jeg leser, strikker, skriver eller leser meldinger på mobilen... Det hjelper. I tillegg hjalp det at jordmor satte ord på hvordan livet mitt er...fint å få litt forståelse (er nok en del stress på grunn av alvorlig sykdom i nær familie, blødninger i svangerskapet og tre små barn) Så prøver jeg å være flink til å tøye nakkemusklene...

Nå når det begynner å bli varmere er det også ekstra viktig å drikke mye - hels vann. Og få nok søvn...zzz

Noen har hodepine uten noen klar forklaring på hvorfor... Håper det finnes en løsning for deg. Det er vondt å ha vondt i hodet... :o) Lykke til!

Skrevet

Var selv ekstremt plaget i begynnelsen. Til jeg våknet en dag i midten av uke 18 og var "kureret".. siden da har jeg ikke hatt noe med mindre jeg ikke sover nok.

Du har fått mye svar om at du må drikke vann. Dette hjelper til en viss grad men jeg syns aldri det ble nok. Jeg prøvde i tillegg å drikke litt brus daglig da det binder væska mer i kroppen slik at det ikke bare renner rett gjennom. Prøv deg frem med søtt og salt å se om det kan være noe der.

Ang medisiner vil jeg råde deg til å dra på et apotek å spør etter en migrenestift. Dette er en menthol stift som du gnur i tinningen og panna som lindrer hodepinen relativt fort UTEN at det har noe skade for barnet. Husk å ikke få det inn på øynene for da svir det.

Håper noe var til hjelp. Lykke til vidre =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...