mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg fant nylig ut at jeg er gravid!! Ble kjempe glad for det.. MEN.... Har en jente på 19 mnd som jeg ammer..Har prøvd å slutte, men syns det er veldig vanskelig, fordi hun elsker puppen over alt.. Og vi har det så koselig sammen når jeg ammer.. Nå ammer jeg mest om natten og litt på dagtid ( i helgen) Noen som har tips til hvordan jeg kan få henne til å sove natten igjennom? Kan jo ikke akkurat amme 2 unger heller.. hehe men er heldigvis 8 mnd til den nye kommer!! Så har jo litt tid på oss...
erteposen + 4 Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Kjenner til det:) Slutt i god tid før babyen kommer slik ikke hun opplever at babyen stjeler puppen også. Blir ondt blod av sånt:) Kynnere kan du også få som er vonde som rier. Jeg begynte å fortelle min like store gutt at det var tomt, og så reiste han bort med pappa i 4 dager slik produksjonen virkelig gikk ned og jeg ikke var tilgjengelig på natt. Nattavenning må jo til før eller senere. De slutter sjelden av seg selv når de er så gamle og ligger på stjerne hotell. Vann om natta, pupp tom. Ellers så er det mange som med hell har brukt sennepstrikset, fransk sennep. Smaker ikke godt, litt sterkt, og barnet velger heller koppen med melk.
Mia29 Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Hei! Aller først må jeg si at jeg ikke har noen egen erfaring med dette, så du får ta rådet mitt for det det er. Synsing uten erfaring. Jeg ville i alle fall startet raskt med å venne av. Dette for å unngå at hun forbinder avvenningen med den nye babyen og at dette forsterker en evt. søskensjalusi. Veldig dumt hvis søsteren eller broren blir skurken som stjal puppen fra henne. du kan jo ta det gradvis. Kutt nattammingen først. Her tror jeg på det litt brutale. Bare bestem deg for en dag hvor du kutter. La så mannen din gå inn til henne og trøste henne når hun gråter. Etter noen dager hevdes det da at de skal gi seg. Når det gjelder dagammingen ville jeg også her bestemt meg for en dag å slutte, men det kan kanskje være lurt å erstatte kosen med noe annet. Det trenger jo ikke være slik at du også kutter den kosen dere to har selv om du slutter å amme. Lag en liten privat stund til dere to hvor dere koser og laller, kanskje hun kan få en flaske velling samtidig. Dette kan bli "deres" lille stund som du også kan prøve å opprettholde når nestemann kommer. da vil hun fortsatt ha sin private mamma-tid som jeg tror er viktig i en periode hvor man får konkurenter om mors og fars kjærlighet. Lykke til!
mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Ja har vurdert å smøre puppen inn med noe ekkelt.. Men føler meg litt slem då.. hehe.. Sier til henne om kvelden at det er tomt, men da blir hun helt fra seg og sutrer og griner NEI, NEI.... Så får så vondt av henne og... Flaske vil hun ikke ha, den flyger vegg i mellom om natten... men får vel prøve igjen med det... Takk for tips!!
mammamammamammamor Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 du er ikke slem som nekter henne puppen. vet om ei som amma nr to og tre og var gravid med nr fire hehe:) går egentlig bra å amme to på en gang. men jeg ville råde deg til å slutte ganske snart. bare ver streng. du kan ikke amme i all evighet heller, og dess lenger du venter dess verre
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 en jeg kjenner teipet over puppene og sa at puppen var borte... hehe.. det funket det. men så helt sykt ut. jeg forklarte småen at han var stor og store gutter ammer ikke og det gikk relativt greit.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Jeg begynte å gi litt melk på flaske da jeg var i samme situasjon. Først med mye kos, for å etterlinge ammesituasjonen, som ble gradvis redusert. Etterhvert ble melken byttet ut med vann, og elstebarnet mistet da interessen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå