Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om man får den utbetalt og så viser det seg at barnet ikke klarer å leve helt fram til fødsel likevel,må man da betale tilbake eller hva? har et barn i magen som vi ikke vet om klarer seg gjennom fødselen... er det noe vits for meg å søke om engangstønad i det hele tatt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke. Det som er sikkert er at du ikke får utbetalt engangsstønad før etter 26. svangerskapsuke. Dersom barnet skulle dø etter det, er det jo nesten litt rart dersom man må betale tilbake, for man kan jo ha kjøpt inn en del ting likevel. Men jeg vet som sagt ikke sikkert. Håper alt går bra med barnet ditt! Lykke til!

Skrevet

takk for det...ikke at penger er viktig her,men man lurer på så mye,,,

Skrevet

bare søk. pengene må du ikke betale tilbake dersom du har fått de. for de skal dekke livsoppholdet til deg og baby 3 uker før 6 uker etter termin, evt. livsopphold mens du sikkert ikke orker gå tilbake i arbeid med en gang.

Skrevet

Du får beholde pengene, og innkjøp osv. er jo ofte gjort. Det er jo en støtte til at mor kan være hjemme første 3 mnd, og det trenger en vel om det ikke skulle gå også. De regner med at er barnet forbi uke 26, som er tidligest de behandler søknad om engagngstønad, så er sjansene store for at babyer klarer seg og ingen spekulerer i dette.

Søk i vei. Om det ikke skulle gå bra, krysser fingrer og ben, så er det greit å kunne ha en buffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...