Gå til innhold

Skal på tidlig UL i morgen, er 7+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på UL i den tiden og som vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke vært så tidlig på UL før, men kan jeg spørre deg hvorfor du skal ha en så tidlig UL? ser ut som om veldig mange har så tidlige UL, er det noe jeg ikke har fått med meg..:)?

Skrevet

Hei:)

Jeg var på ul sist uke. Da var jeg 7+1. Jordmoren tok utvendig ul og vi fikk se et lite hjerte som slo.

Man ser nok mer hvis man tar innvendig ul, men for meg hva det det samme hvordan den lille så ut så lenge alt var som det skulle.

Skrevet

Hadde en MA i 2005 som ble oppdaget da jeg var 12 uker på vei, fosteret var dødt. Etter den ville gynekologen ha meg tilbake tidlig neste gang jeg ble gravid. Så da jeg ble gravid igjen ringte jeg og fikk tid med det samme, altså da jeg var 6 uker. Og hjertet banket og alt gikk vel, han er 3 år nå. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre denne gangen....det er veldig fint å se at det er i orden da, selvom de ikke kan se nakkefold og sånn så tidlig...

Skrevet

Når jeg gikk gravid med datteren min i 2005 fikk jeg tidlig UL når jeg var 7+4 - hjertet slo og jeg fikk med meg ett bilde, embryoet var da 13 mm langt!!!

Denne gangen skal jeg på UL til torsdag - da er jeg 8+0, så gru-gleder meg til det - håper bare jeg får se ett hjerte som slår og at alt er som det skal =)

Lykke, lykke til i morgen da - du må komme med en oppdatering i morgen da =)

Klems fra

Skrevet

Jeg var til UL da jeg var 6+6, da så vi to bankende hjerte, begge embryoene var ca 9mm, fostersekker og slimhinner var akkurat som de skulle være.

Jeg hadde tidlig UL pga IVF-graviditet. Det skal jeg også denne gangen, om to uker, da er jeg 7+6.

Skrevet

Hei BareTulla. Her inne kan det nesten virke som om tidlig UL er veldig vanlig, men det er ikke endel av den normale svangerskapsomsorgen. Tidlig UL skal kun gis i spesielle tilfeller, hvis det foreligger noen form for risiko, eller du har blødninger.. Man kan imidlertid ta kontakt med det private helsevesenet og få tatt en tidlig UL. Det må man imidlertid betale selv.

Fastlegen din kan også henvise til tidlig UL hvis du er så nervøs for om noe er galt at det går utover helsa di. Jeg har nok en mistanke om at dette blir misbrukt endel.

Lykke til i svangerskapet, og godt 1. trimester!

Mvh

Skrevet

Heisann BareTulla :))

Jeg skal på tidlig UL pga jeg hadde en SA i november -08. Så her fått beskjed om at jeg skal få tett oppfølging av legen.

Skrevet

Ååå så koselig å høre at alle fikk sett et bankende hjerte..

Begynner å gleder meg nå, sambo skal heldigvis være med og håper jeg kan få med et bilde :))

Kommer med oppdateringer i morgen ja :))

Skrevet

Første sv.skap hos meg gikk fint, men med nr 2 beg jeg m blødninger i uke 6 og holdt mer eller mindre på tom beg av 5.mnd.

Da hadde jeg en innvendig og 2 ekstra ul i den perioden. Alt gikk bra da. Fikk en flott gutt m KS den 26 mars=)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...