Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Syns tiden fra positiv test da jeg var 3+6 og frem til nå har gått ufattelig seint! Det er faktisk sant at tiden går veldig sakte når man venter på at den skal gå ( feks julaften formiddag som barn....) hehe! I dag skal jeg til første legekontroll; fylle ut skjema, ta blodprøver, måle blodtrykk osv. Syns alltid graviditeten føles mer virkelig når man har fått det arket med seg hjem (blir mitt 6. skjema...) , så det ser jeg frem til! Bare 3 uker til jeg er over i 2. trimester.. måtte tiden fly nå fremover! Hvordan går det med dere andre her i 1.trimester? Går tiden for eller sakte? Ha en fin dag! Klem fra
*pooh* Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Hei Jeg er inne i min 9.uke, 8+2 i dag, synes det har gådd sakte, men samtidig fort på en måte! Er helt rart å si at jeg er i 9. uke, synes nettopp jeg var i 4. uke, da jeg fant det ut Så tiden går faktisk! Skal på min første kontroll på torsdag, gleder meg så mye, blir så mye mer virkelig da, og er så utålmodig etter å dra på tidlig ul. Det bestiller vi etter legetimen. Åååh, bare håper alt er bra og hjertet slår og slår!
Marius og Jonas! Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er 8 uker i dag, og har akkurat vært på min første legetime. Alt var som det skulle, hadde bare litt lavt blodtrykk, noe som ikke er uvanlig for gravide. Fikk flyttet termindatoen fra 6. til 5. januar, håper bare ikke mini-putten kommer midt i julerushet! =) Så nå skjer det ingenting før ordinær UL i uke 17/18, og det er jo en hel evighet til!!!! Men jeg må nok si meg enig i dere over her at tida går sakte men alikevel fort! Syns ikke det er lenge siden jeg testet positivt, og nå er jeg allerede 8 uker på vei! Gleder meg til å bli ferdig med kvalmen (bare 1. trimester med førstemann), og heller kjenne at magen vokser og ikke minst kjenne de første sparkene!! Spennede!
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Tiden går veldig sent synes jeg. Fant akkurat ut av graviditeten og er lykkelig, men kun 4+3.......og det føles virkelig langt fram. Hvis bare man var garantert at det ville gå bra, så hadde det vært fint og da hadde tiden sikkert gått fortere også. Men du vet, man går liksom litt å tenker at det kan gå galt når som helst. Egentlig en psykisk påkjenning. Krysser fingre og bein! :-)
edition Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vet ikke jeg! Er nå 9+4, fant det ut da jeg var 5 uker på vei og syns de første par ukene gikk sakte som et he.. men nå syns jeg det er en evighet siden vi fant det ut. Det er vel faktisk en hel måned siden på lørdag. Litt sånn hipp som happ egentlig. Nå vil jeg bare komme over 12 uker!!
annkarinognurke09 Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 jeg er i 10 + 1 : ) Overlykklig, men når er det normalt å dra på ultralyd? har enda ikke væt på det bare den første kontrollen, men skal til legen igjen den 05.06:) Og da er jeg i uke 12 : )
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Synes også at det har gått litt sakte - men den siste uken har gått fort - sikkert fordi man har hatt så mye annet å tenke på... Er bare 7+4 i dag, skal på tidlig UL på torsdag, da er jeg 8+0, bare 4-5 uker igjen nå så er jeg endelig i 2 trimester - ser virkelig frem til den dagen!!! Klem fra
MK73 Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Er 5+6 idag og synes det går fryktelig sakte. Det er ille denne gangen fordi mitt forrige svangerskap gikk galt (og da hadde jeg blitt gravid etter 4,5 års prøving og 5 prøverørsforsøk), da mistet jeg en tvilling i uke 9 og en i uke 13 - så jeg vil veldig gjerne komme meg over i en sikrere del av svangerskapet med spiren i behold. Skal på UL om to uker, da er jeg nesten 8 uker og om alt er bra da senker jeg nok skuldrene litt, så kommer de nok enda mer ned når jeg forhåpentligvis kommer meg godt inn i 2.tri.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 jeg er 8+4 idag, og tiden har gått sakte, men de siste to ukene har tiden flydd av gårde:) med leilighetkjøping, venninne som er gravid 6 uker på vei går tiden mye fortere. 4 juni skal jeg på min første legekontroll. gleder meg veldig! er overlykkelig og gleder meg til å bli mamma for første gang:) kvalmen, svimmelheten blir borte i alt det positive:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå