ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 den summen man får utbetalt på rundt 30 000, jeg tror jeg skal ha den siden jeg er student og ikke får andre penger utover året. Sånn som jeg forsto det så kunne man søke om dette i uke 26. Vil det si at jeg nå kan søke siden jeg er i min 26. uke, eller må jeg da vente til neste uke for da er jeg 26+0 ...:-P ? greit å søke så fort jeg har mulighet, for er jo behandlingstid også vil jeg tro
snuffe Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Engangsstønad. Du må nok vente til neste uke, stort sett bare bim som bruker dette snodige tellesystemet hvor de snakker om å være i tjuesjette uke fremfor uke 26. =) Ligger søknadsskjema her: http://www.nav.no/page?id=330 (på NAVs sider står forresten bare at pengene tidligst kan utbetales ved uke 26, ikke at det ikke er lov å søke før - men jeg har hørt det samme som deg).
Nangiliama Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Du trenger ikke vente:) Jeg søkte allerede i uke 22, og har fått søknaden innvilget her om dagen. Men pengene blir ikke utbetalt før i midten av juni for vår del. Mulig NAV andre steder i landet er vanskeligere å ha me då gjøre, men her i Tromsø var det ikke noe problem. La med kopi av helsekortet for å bevise termindato.
ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Ok, takk for svar Men snøfrisk gravid <3 sier at du sendte kopi av helsekortet , det vil ikke jeg, må man det altså?? Synes det er litt vel privat. Holder det med at jeg får det skriftelig fra legen når jeg har termin isetdet for helsekortet?
Nr-3-i-Magen Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Du kan få en bekreftelse på termin fra legen din, det er bare et ark med stempel og underskrift. Det holder hvertfall når man søker om foreldrepenger.
Nangiliama Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 selvfølgelig trenger du ikke det. De bare trenger terminbekreftelse. Jeg bare kopierte helsekortet, siden det tilfeldigvis lå i veska når jeg var innom og fikk hjelp med skjemaveldet på nav. - Hadde bare vært på en eneste kontroll, så det stod ikke noe særlig på det, men kan godt skjønne at du ikke vil levere fra deg:)
Maya&Leah*har født* Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Er det så farlig å gi det fra seg da? :-) Er jo kun dem som evt behandler søknaden på nav som ser dette.. Er jo sånn man må sende med for å bevise at man faktisk er gravid å når man har termin! Hehe. Men går vel ann å få et ark av legen der han skriver når man har termin også.. For min del har jeg ikke noe prob. med å sende kopi av helsekorte. Jeg søkte i uke 24 sist. Det gikk helt fint her jeg bor i vestfold. Men man får jo ikke stønaden før det er 3mnd igjen til termin eller tar jeg feil?? Greit å søke tidlig uansett pga behandlingstider å sånn da. :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå