Gå til innhold

Hva er galt med Venstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det partiet har så dårlig oppslutning, men selv synes jeg de har et utrolig fornuftig program. Og det virker det som veldig mange andre også gjør.

Så hvorfor stemmer ikke flere det partiet mon tro? Er det fordi man vil stemme taktisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mest derfor for min del. Vet det er galt å tenke slik, men Venstre er et så lite parti at det føles litt "bortkastet" å stemme på dem om du skjønner? Da vil jeg heller evt styrke AP slik at de i hvertfall kommer bedre ut en FRP som er min store skrekk at skal få makten.

Men, som eg, så liker jeg faktisk Ventre veldig godt, og pr nå er det egentlig det partiet jeg helst kunne tenke meg å stemme sånn saksmessig.

Skrevet

For min del fordi jeg misliker politikerne de stemmer frem, og fordi de inngår politiske samarbeid med partier jeg virkelig, virkelig ikke vil gi min støtte til i noen form - ei heller via mellommann.

Ideologien og partiprogrammet er slett ikke dumt, men regjeringssamarbeid med KrF, liksom? Tru´kke det.

Skrevet

Huff ja, jeg håper også inderlig at ikke FrP kommer i regjering, slev om det ser stygt ut.

Skrevet

Jeg har stemt venstre de siste gangene. Mye enig med venstre. Men jeg syns Sponeheim er grusom.

Jeg, på min side, syns det kunne vært interessant å se FRP i en regjering. Gjerne alene. SV lærte vel litt av å være i posisjon plutselig, kanskje FRP hadde lært enda mer? Hadde vært gøy å sett populariteten til FRP etter ett år med makta.

Skrevet

Venstre, men leder Sponheim, har gjort en usedvanlig dårlig i jobb i å overbevise det norske folk og synligjøre partiprogrammet. Jeg er ikke enig med Venstre, men for en stor del av det norske folk som stemmer liberalistisk/høyresiden er V rette partiet. Det er så lite at kanskje noen føler de kaster bort stemmen, men det er et ansvarlig og helhetlig parti som absolutt kan styre og balansere ut H.

Skrevet

HVis alle som er enige med mesteparten av venstres program faktisk hadde stmet V ved valg hadde partiet kanskje kunnet klare seg uten så mange rare allianser også.

Skrevet

Problemet er at de færreste leser og sammenligner partiprogram:/ Bare tenk på her inne. Mange velger å stemme på parti utifra enkeltsaker som gagner dem, istedet for å tenke helhet og ideologi. Uten å hente ut Frp og de som stemmer på partiet, men de har gjort genistreken å ha en temmelig sterk stat i AP, bruke massevis av penger og samtidig kutte avgifter og skatter. Det er jo som et kinderegg for voksne og alle får det de vil ha!!! Enkelt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...