minni08 ♥ Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Flere..? Spiser så sinnsykt mye godteri og potetgull for tiden. MÅ bare ha noe..men nå i dag skal jeg prøve å kutte godisen! Kun lov til helga kanskje... Hoof..dette blir tøft:)
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jepp. Fra og med i dag er det NULL sjokkis. Jeg har blitt sjokoholiker etter at prinsessa ble født. Har fått et helt sykt søtsug, og har helt til nå prøvd å overbevise meg selv om at det er noe kroppen trenger. Men, den gjør nok ikke det, desverre! Nei. Nå er det totalt stopp på sjokoladefronten helt frem til lørdag. Lykke til:))
LilleBjella Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg gjorde det for noen uker siden. Har gått ned tre kilo siden, uten å gjøre andre endringer. Ble mye lettere etter at det ble ammestopp. Var i en periode helt gal etter godis. Nå spiser jeg ingenting i ukedagene, og når helga kommer, er det egentlig ikke så nøye lenger. Av og til digg, av og til ikke. Tar liker gjerne et glass rødvin. Mye sunnere:)
minni08 ♥ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Regner med at første uka er værst.. Men godt å høre at det blir lettere etter ammestopp, det er iallefall helt sinnsykt nå Lykke til glajenta!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Hehe! Morsomt! For her satt jeg nemlig tennene i en nyydelig bit med smash-sjokolade nettopp, også på en MANDAG da gitt! Meeen, unnskyldningen er faktisk ganske så god denne gangen; jeg har faktisk ikke spist nooe godis i helga i det hele tatt! Så da er det lov, en gang i uka må være greit syns jeg. Har strammet det inn til en gang i uka, for tidligere i vinter gikk det litt over stokk og stein ja;)
minni08 ♥ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2009 Ååååå, der skreik det i gottetarmen..hehe.. og smash som er så digg!! Du er nå flink da som holder deg til en gang i uka Er litt imponert over meg selv for jeg har sjokkis i skapet og normalt sett ville jeg tatt en bit ev den nå, selv om det er mandag kl 1130..
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 En dag i uke må det være lov, helt enig. Og bare jeg kommer tilbake til normale vaner, kan det bli to dager og, bare det ikke tar helt av, uten at det er krise. Gidder ikke være hysterisk, men det MÅ en skjerpings til nå altså!
minni08 ♥ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2009 Helt enig! Har alltid hatt et normalt forhold til snop. Spist litt nå og da, men etter jeg fikk mini og begynte å amme er det tatt helt av. En liten skjerpings må til,,
mettemor :) Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Hehe, hadde akkurat bestemt meg for det samme. Bare godis i helgen. Men det spørs hvor lenge jeg holder ut, får ta en dag av gangen. Denne amminga er ikke bare bare. Trodde man nærmest automatisk gikk ned når man ammet, men hadde ikke tatt høyde for det vanvittige sjokoladebehovet som kom på kjøpet :-( Noen med gode tips til erstatninger når nøden blir stor?
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Hehe, morsomt å finne denne tråden her idag... Skal liksom også kutte kraftig ned på sjokoforbruket fra idag.. Her har det sklidd helt ut..Sjokolade når som helst i døgnet/ uka...Uff!! Jeg kan ikke engang ha det i hus... Men gang i uka skal være lov:) Håper det går bra med oss:) Oppmuntrende å lese om minus tre kilo uten noe særlig ekstra tiltak da:) lykke til:)
BabyBlue Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er med på denne....om noen skulle ha det litt tøft, så kan man bare skrive her å få litt nytt mot vell?? )
minni08 ♥ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2009 Godt at det ikke bare er meg som sliter med dette:) Klart vi må backe hverandre opp:) Ble snopen i sta men tok meg en gulrot og kokte litt kaffe..får se om det er noe til hjelp:)
eplejente Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 Ja, jeg trodde også man gikk NED i vekt av å amme, men har jo så innmari lyst på noe søtt HELE tiden! Hvis jeg kutter ut sjokolade, så spiser jeg noe annet istedet, og kroppen blir liksom ikke "mett" før jeg får imeg noe digg og usunt. Har prøvd å fylle huset med frukt og sunn mat istedet, men det er bare frustrerende, for ender opp å gå til nærmeste bensinstasjon for å kjøpe noe godt... Finnes det noen gode tips for å minke søtsuget??
sOlø08 Skrevet 25. mai 2009 #14 Skrevet 25. mai 2009 tihi kjenner meg igjen her ja..! jeg kjennte etter på at når søthungeren kom, så var jeg rett og slett litt småsulten. Jeg har begynnt å være nøye på frokost, lunsj, middag og kvelds, at jeg får i meg nok kilokalorier pr.dag.Utenom det, så er allt lov, bare tenke på hva jeg spiser..istedet for masse sjokolade, kan jeg spise et måltid med digg mat f.eks i forhold til menge kcal.. ha masse frukt liggende, rugsprø knekkebrød med cottatgecheese og purreløk f.eks..eller grov kjeks. namnam, man glemmer at man vil ha sjokolade når man heller er god og mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå