Gjest Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Mamman min skal få seg en liten overraskelse i gave i forbindels med bursdagen sin. Planen, foreløpig, er: Jeg, og de av mine tanter som har tid å være med hele veien, henter henne hjemme litt over klokken 15. Dette vet hun ikke noen ting om, men jeg har snakket med samboeren hennes, så han vet at vi kommer og skal sørge for at hun er hjemme. Dersom hun er helt usminket og går i slafsete joggeklær, skal hun få lov å få 5-10 minutter på seg til å sminke seg og ta på vanlige klær. Så kjører vi. Første stopp er time til armoamassasje for henne, denne vil være ferdig rundt klokken 17. Så kunne jeg tenke meg en slags mellomstasjon her hvor vi kan spise noe lett mat, evt noen kurver med jorbær og hun kunne fått et glass hvitvin eller musserende vin, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette? Er vel ikke lov å drikke alkohol på offentlige plasser? Noen tips her? Vi er på Vestkanten og skal videre til Bergen Sentrum, noe lett mat må (bør) vi spise, men om det er i sentrum eller ei spiller liten rolle. Så når vi er kommet til sentrum skal vi shoppe, dvs mamma skal shoppe seg nytt antrekk fra topp til tå (jeg betaler), noe jeg tror kan bli morsomt med den gjengen vi blir ;-) Til slutt er det ut å spise ett sted i sentrum, sånn rundt klokken 20 (skal reservere bord et sted, fortsatt usikker på hvor så tar gjerne i mot noen tips her, vil ha vanlig "norsk" mat). Tror dere jeg har beregnet passe med tid? Eller bør jeg reservere bord til tidligere/senere?
Storebror & Lillebror Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 For en fantastisk gave! Jeg ville ha beregnet mer tid, og bestilt bord til kl. 21, for å unngå stress. Kjenner ikke til noen mellomstasjon i det området, men det er sikkert mulig å bestille frukt evt. grønnsaker med dip på en koselig uterestaurant hvis du ringer noen dager i forveien.
La Perla Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Dette hørtes jo kjempekoselig ut! Jge har ingent ips til noe sted dere kan sitte ute å drikke vin mellom Vestkanten og sentrum. Men man kunne sikkert ha tatt seg litt vin ute på Nordnespynten uten å bli arrestert. Ellers er Bocca ganske OK til kveldsspising. Det ligger jo så sentralt til og har ganske god mat.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Hvor ligger Bocca da? Bare fint om det er veldig sentralt siden jeg har litt vondt for å gå så mye for tiden. Vi må jo ikke ha vin og jordbær da, bare synes det hørtes så koselig ut. Et rundstykke på en kafe går nok like bra sånn sett, er bare at vi bør spise noe, ellers blir vi for sulten til at handlingen blir kos :-) 21 var litt sent synes jeg, men 20.30 burde vel gå fint. Butikkene stenger vel uansett kl 20 i sentrum, så vi bør vel uansett klare å bli ferdig til da? Hmmm...
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Høres perfekt ut! :-) Og der har de god mat og kan bestille både forett, hovedrett og dessert? Og de har "normal" mat som inderfilet, andrebryst osv med poteter, sauser osv.?
La Perla Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Jada, helt normal mat. Du kan laste ned menyen her og se om det er noe for dere: http://www.boccarestaurant.no/
erteposen + 4 Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Naboen og potetkjelleren er også gode alternativ med normal mat, og der ligger også menyen ute. Bocca kan være litt slitsomt om kvelden, men det er jo smak og behag:) Potetkjelleren ligger i Kong Oscars gate, rett ved siden av McDonald/kjøttbasaren, og Naboen ligger ikke langt i en sidegate ved siden av kinoen. En blir ikke tatt med vin og jordbær i Bergen, så lenge en holder seg til en park. For en liten gormet lunch hadde jeg kanskjer vurdert en sandwich nede på Henrik til venstre, og navnet står helt stille. Få bord, og de har vel den lengste bestillingen på bord på kveldstid i byen. Parkerer dere på bystasjonen er Bølgen og Moi et supert sted å spise lunch, men dyreste lunch rett til 160,- tror jeg. Et mannemåltid, burger med verdens beste hjemmelaga french fries. Der kan en sitte ute også
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Takker for tips :-) Kan ikke parkere på bystasjonen pga stor bil, så har ikke bestemt meg for om jeg skal håpe Grieghallen er ledig, eller bare ta bussen (evt taxi) fra Vestkanten. Er Bølgen og Moi inn på bystasjonen? Ellers så er jeg usikker når det gjelder middagen altså. Vil jo ikke gå på et sted med for mye støy, men orker heller ikke å gå så langt pga bekkenet (vil tro jeg er ganske sliten etter handlingen). Hva med Smauet, finnes det fortsatt? Mener å huske det var god mat der?
erteposen + 4 Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Smauet er der fortsatt. http://www.smauet.no/ Det er jo en klassiker, og selv om jeg ikke har vært der på lenge kjenner jeg mange som stortrives der. Pingvinen ligger jo rett opp bakken om dere vil ha skikkelig husmannskost og pub atmosfære til lunch. Det er vel stedet for studenter og andre som ikke er heeelt unge og føler garasje/hulen blir for ungt. Bølgen og Moi ligger i Lysverket ved lille lungårdsvann http://www.bolgenogmoi.no/index.html?catid=1&subcat=6 Det er jo rett over gaten fra Grieghallen, og på vei til sentrum. Anbefales absolutt til lunch, og sikkert middag også (aner ikke noe om pris, men menyen ligger i linken). Ellers ligger jo Naboen, med sin svenske meny et langt stenkast fra S. Den svenske menyen egner seg supert til lunch, men er været bra og dere vet når dere er i sentrum tror jeg B&M ute eller inne er et godt hvilested før shopping. Høres ut som en koselig dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå