oktoberjenta08 Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har begynt å gi flaske på natten og jenta mi er nå 7,5 mnd.. Skal få henne til å sove natten igjennom snart, men er ikke helt der enda. Jeg har vanligvis tatt henne opp på fanget for å gi flaske på natten, men lurte på om jeg egentlig trenger det? sjelden hun raper etter nattmatingen.. hva gjør dere?
Hakkamella Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har en baby på 13 uker og tar henne opp om natten til mating med flaske. Men det er vel annerledes enn med en så stor baby som du har. Jeg tror likevel jeg ville velge å ta opp babyen fordi de kan sluke drikken, og du slipper unødvendig mye søl dersom de skulle sovne fra flasken og den ble liggende og lekke utover madrass og alt. Dessuten er det noe med den kosen å få være tett inntil mamma om natten... Det mener iallefall jeg.
blomstre Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Hei Har aldri gitt flaske i sengen, mest fordi jeg er veldig streng på at sengen kun er til soving. Men også fordi jeg både på flaskeposten og i danske brosjyrer om flaskemating har lest at flaske ikke skal gies mens de ligger flatt, da det øker sjansen for mellomørebetennelse. Har sakset dette fra www.flaskeposten.org: "Barn bør ikke få flaske mens de ligger flatt på ryggen - f.eks i sengen. Det sies at dette øker sjansene for mellomørebetennelser og luftveisinfeksjoner. Når man ammer bytter man automatisk på hvilken side barnet ligger mens det spiser. For å forhindre at musklene i barnets hals og nakke blir kortere på den ene siden, er det lurt å veksle mellom hvilken arm du har barnet på ved måltidene. På denne måten blir også barnet stimulert fra både høyre og venstre side."
*Lille Persille" Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg gir flaske i sengen, hun får et drømmempltid rundt 22.30 om kvelden og hvis jeg tar henne opp våkner hun, nå bare putter jeg inn flasken og hun spiser i søvne. Noen ganger får hun flaske i løpet av dagen også (rett etter at hun har våknet fra lurene sine) og da gir jeg også i sengen, da er hun ikke så ukonsentrert og spiser mer. Jeg holder flasken for henne så det blir ikke noe søl. Hun er 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå