Gå til innhold

April: Hvordan går det med dere nybakte maimammaer?


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Nå som dere har fått et par uker "på baken" som 2 (og 6-)barnsmødre? Går amming (om dere gjør det), soving, søskenkjærlighet/sjalusi og døgnrytme greit? Er hverdagen som forventet eller har dere fått noen gode/ikke så gode overraskelser? Hvordan er barna/viser personligheten seg mer og mer, eller er det stort sett sovebaby enda?

 

*nyskjerrig på andres hverdag* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, takk...her er alt helt supert. Masse gode overraskelser. Langt fra så slitsomt å ha baby som jeg husket!! Bare masse kos som jeg var for anstrengt til å få med meg noe særlig av sist og som jeg dermed heller ikke forventet. Hun er verdens søteste baby, smiler masse og er såååå tålmodig. Om morran når jeg skal dusje legger jeg henne bare på badetgolvet, der ligger hun og kaver og koser seg til hun sovner av seg selv før jeg er ferdig (!). Hun er forøvrig veldig flink til å sovne selv bare hun ikke blir overtrøtt. Og det kan man vel ikke klare å bli når man sover 20 -22 t pr døgn?! Også så godt som hun sover! Sover seg igjennom vekkerklokker og trassanfall fra storebror, asfalteringsmaskiner og det som måtte være. Store bror har alltid vært slik han våknet om noen slapp en fis i naboleiligheten der vi bodde før. Han er jo fortsatt en morrafugel av dimesjon. Å sove til 07.00 er leeeeeenge. Serlv da han var baby var han i gang senest 6-7. Husker en gang julen for 1,5 år siden da han sov til 08-00. rekord! Lillesøster vekkes stort sett mellom 9 og 10 for da har ikke mamma ro til å ligge lenger. Da har hun sovet fra 19 -20 kvelden før med noen få isøvneamminger...Jeg "vekker" henne for å amme når jeg legger meg ca 23 også våkner hun en gang til i løpet av natten. Så en skikkelig sove baby ennå, ja.... Også så fornøyd og rolig når hun er våken, Ikke noe stress. Broren måtte jo vugges og bæres og gudene vet hva... Spise i sammen kunne gubben og jge bare glemme. Nå har vi spist alle måltider sammen. vesla ligger i vogga ved siden av og er sååå fornøyd bare ved å høre oss. Håper det varer...*nyter det krampakig mens det er sånn* Storebror er jo fortsatt bare såååå stolt. Ingen tegn til sjalusi der, nei. Bare kjemprstolt og så flink til å passe på at ingen (oss ink) gjær henne urett, Koser oss masse......nå våknet hun faktisk av seg selv (hun som ofte sover 5 timer uten mat!!) så nå løper jeg i seng for å amme oss begge i søvn. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...