Gå til innhold

lurer på noe ang. bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 3.gangs gravid, men har ikke hatt bekkenløsning tidligere, men nå så har jeg ganske ondt i beina som er ca der låret og skritt møtes aner ikke hva det heter.. også har jeg ondt i korsryggen og det går en smerte ned rompen og litt nedover i låret, men alt er bare på en side. Kan det være noe bekkenløsning eller? Det nytter ikke å si noe til legen min, ho spør bare hva ho skal gjere med det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørest ut som du har bekkenløsning. blir du mye plaga få legen til å henvise d til fysioterapaut eller kiropraktor.

e har bekkenløsning og d e den eine sida som e verst.......

Skrevet

anbefaler manuellterapaut på det sterkeste. jeg var kraftig plaget i to av mine svangerskap, men manuellterapauten fikk lirket alt på plass, og han gav meg gode øvelser for å holde alt i sjakk...

Ellers så må du bare høre godt på smertene dine. Ikke løfte, ikke gå langt, ikke vri deg for fort osv.. om du tar hensyn nå, så er det mindre fare for etterplager etetr fødselen.

Lykke til:)

merkelig at legen kan si noe sånt foresten....ho burde da vite såpass...

Skrevet

høres veldig bekkenlsning ut.. eg har veldig god nytte av kiropraktor:)

Skrevet

Hei!

Høres ut som om du har bekkenløsning med isjas liknende smerter, siden det går nedover beinet og rompa.

Få en henvisning til fysioterapi eller liknende.

Ellers så bør du ha en pute mellom knær( og nedover mot ankelen) når du sover, unngå å løfte unger og andre tunge ting, løfte begge beina paralellt når du skal ut og inn av bil, etc.

For min del har jeg vondt i den ene rompeballen og nedover låret (høyre side), korsryggen og symfysen.

Husk at dette er en betennelse, som ikke blir bedre før ungen er ute. Du bør med andre ord være nøye med å ikke overanstrenge deg, da dette kan gjøre deg værre!

Øvelser kan hjelpe å løse opp plagene, hør med fysioterapeuten. Finn gjerne en som har spesialisert seg på gravide! Jeg gikk til gruppetrening hos fysioterapeut (Stjørdal), mulig det finnes der du bor også.

Angående legen din, så er det for dårlig svar å komme med. Legen din kan så klart ikke gjøre noe, men hun kan jo komme med tips og henvise deg videre. Makan!

Skrevet

takk for svar! Jeg skal ta det opp med legen neste gang jeg er på kontroll.

Og bare prøve å ikke forverre dette!!

Gjest eelis+spire
Skrevet

Du kan bytte fastlege :-) Jeg hadde samme problem med min tidligere fastlege, da jeg kom til henne med bekkensmerter fikk jeg til svar "kom deg ut i jobb igjen, smerten sitter mellom øra, ikke i bekkenet!". Da jeg var hos en vikar et par uker senere ble jeg beordra på krykker. Du kan bytte fastlege på www.nav.no :-)

Skrevet

Høres ut som bekkenløsning!! Lytt iallfall på kroppen, og få hjelp til de tingene som gjør mest vondt eller resulterer i vondt. Jeg får sinnsykt vondt etter støvsuging og må overlate det til mann endel ganger f.eks...

Skrevet

Ingen tvil om at du har bekkenløsning! Jeg er 2. gangs gravid, og har hatt det begge ganger, og jeg kjenner godt igjen symptomene dine. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med legen din igjen, og få henne til å skrive henvisning til deg. Hvis du har smerter når du går, som meg, er dette bekkenløsning med gangvansker. Da må hun skrive dette på henvisningen, for man får gratis behandling hvis man har bekkenløsning med gangvansker. Jeg går til behandling hos manuellterapeut, og får i tillegg gratis gruppetrening for bekkenplagede. Jo før du kommer igang med behandling, jo bedre er det. :-)

Skrevet

Fysio er gratis..kiro må betales..Men kiro er nesten ikke vitsi hvis du ikke har bekkenlåsning...Begynn med en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...