carina86 Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 hei hei, er det noen her med flere barn, det eg lurer på er hva synes dere er passe aldersforkjeld på barna... har en som blir 1 om to uker. å ønsker meg flere barn men jeg vill ikke ha de for nærme. svigersøster har 3 barn som kom på 3 år... synes det bli for tett... samboer er klar for en il alt, men tror ikke jeg er det helt!! hva mener dere er bra aldersforskjell?
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 hei hei. jeg har ei jente som er 9 mnd og får som deg lyst på en til innimellom. men jeg tenker mye på alderforskjell som deg. jeg tenker mange mange på at 2 år mellom barna er kanskje passe. men jeg vet ikke helt.
mosmo Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 hei jeg vil gjerne ha ett barn til etterhvert. men tenker at 3-4 år er en fin alderforskjell vil værtfall ikke ha to bleiebarn samtidig. men greit å ikke ha for stor alderforskjell heller. så 3-4 år passer meg fint for da vokser de opp sammen.
Yo&La+spire Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Nå blir det nesten 3 år mellom mine, og eg skulle ønske det var litt mindre, f eks 2 år...men 3 er helt greit synes eg:)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har ei lita jente på 4 mnd nå. Å vi snakker mye om å få en til =) Men jeg syns 2 år er kjempe fin aldersforskjell =) Så tror nok det blir det her hos oss. Da vil de få mer glede ut av hverandre med lekingen sammen. Typen min sine brødre er det 2 års mellom rom. Å de er sterk knyttet! Kjempe bra syns eg.
Sabina og gjengen Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Min sønn blir 3 år i august og datteren min blir 1 år i oktober. Nå har han begynt å leke litt med henne (dvs: gi henne leker, bytte på leker og snakke til henne mer, krabbe rundt på gulvet med hu osv) og jeg tror de kommer til å få et flott vennskap med en god dæsj krangel da de begge er sterke personligheter Nr 3 kommer ikke før minsta er 3 år. jeg trenger å hvile kroppen litt, er så vanvittig dårlig i svangerskapene.. Mellom min søster og meg er det 2 år og 4 mnd, helt perfekt synes jeg
mine to små. Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har en på 1,5 år nå og er gravid igjen. med termin i januar! Da er det 2 år og 1 mnd forskjell mellom barna. Var først i tvil om dette, men kommer til og bli supert. Er akkurat samme forskjellen mellom meg og min bror og, 2 år.
Mamsen87 :) Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Hei 17mndr mellom guttene mine og det syns jeg er helt fint! Om jeg skal ha barn med min nye kjæreste skal vi også prøve å få til to så tette ca..
Mamma's trolljenter Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 6 min mellom mine hehe... 2 bleiebarn går helt fint det! Syns forøvrig du skal vente til du også er klar for det, ikke bare kjæresten din Tror alle barn trives sammen uansett alder, bare på forskjellige måter utifra alder(forskjell)! Lykke til
månestråle32 Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 16 mnd mellom mine to, og jeg synes det er topp. Vi planla det og var motiverte for det begge to, og det er veldig viktig- uansett aldersforskjell! Fordi det der veldig mye mer hektisk å ha to contra en. tenekr tilbake på et barn som "Ingen jobb"...., men sånn er det jo med erfaringer og nye opplevelser. Har ingen problem med to bleiebarn(en på 6 mnd og ei på 22 mnd), ser ikke hva som er slitsomt med det(og jeg har aldri hatt barn som ikke bruker bleier ennå) Da vet jeg hvor bæsjen er.... Vi ønsket to tette fordi vi ønsker at de forhåpentlig skal bli veldig gode (leke)kompiser, et godt team framover, de har relativt like behov med tanke på søvnrytme, aktiviteter, utvikling etterhvert, alltid lekekompiser uansett hvor vi er på ferie eller hjemme, vi har "småbarnsting og -rutiner" i fingra og vet ikke om noe annet. vi slipper småbarnsperiode over lang tid- vi korter den ned ved å ha den dobbelt en periode- i stedet for 6 år så får vi 4 år, vi kommer raskere fram til det nivået hvor vi kan gjøre flere og mer avanserte ting, alt blir lettere desto eldre de blir, de vil like å se det samme på tv/dvd. og så gjenstår det å se om hvordan det blir de neste årene- foreløpig er vi veldig fornøyd selv om det er hektisk Viktigste jeg kan si, er at dere må begge to være motiverte!! Deter tyngre å være gravid når du har en til å ta vare på, det vil kreve veldig mye mer av mannen din å ha to, dere vil være opptatt på hver deres side store deler av tiden.....
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 hei:) blir2.5 år mellom min første og de to neste.. tror det er en ganske fin forskjell jeg. :-) glad det ikke ble midnre hehe
carina86 Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2009 takker masse for alle svar!!!! tror janske 2 år er en god tid, men jeg må innrøme gleder meg ikke akkuratt til å gå gravid.... så kan nok hende det blir litt lenger mellom, sånn at jeg er klar... håper flere svarer på innleget...
mamma87❤ Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 jeg har 22 mnd mellom mine de er veldig knytta=) men har lyst på flere men da blir det nok et stort hopp mellom de=)
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 Det blir 2 år mellom våre. Vi trur det blir kjempebra, selv om planen var ett års mellomrom, men prøvingen tok litt lengre tid enn planlagt
Rååååsa på ball Skrevet 23. august 2009 #15 Skrevet 23. august 2009 2,5-3år Greit at største har sluttet med bleie og kan snakke litt å sette ord på følelsene sine synes jeg.
Rååååsa på ball Skrevet 23. august 2009 #16 Skrevet 23. august 2009 I all verden, trodde jeg var inne på småtroll jeg..
3smaa Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 nesten 6 år alders forskjell her ) Ikke rart når jeg fikk han første da jeg var 18 og ikke hadde fullført videregående.
Mina1990 Skrevet 10. september 2009 #18 Skrevet 10. september 2009 Jeg mener det ikke har noe å si på når den neste kommer egentlig jeg. Så lenge man selv er klar for en til.(begge skal vere helt klar, både mor og far!) Noen mener att 3 år er passe men så er det andre som synes det skal være tettere og andre vill ha flere år. Mellom meg og den eldste "lillebror" min er det bare 4 år men, mellom meg og den minste lillebror min er det 11år. Noen andre jeg kjenner, er det 17 år mellom dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå