rosa76 Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 jeg er i uke 25. Har blitt påvist GBS og jeg har veldig mye kynnere. Sikkert en i timen, og under asktivitet ennå mer hyppig. Er ikke det tidlig med så masse kynnere? Vært gravid to ganger før, så det er vel naturlig å kjenne disse bedre, men er det ikke tidlig for livmoren å trene seg såpass mye allerede? Er bare redd for for tidlig fødsel jeg..GBS kan jo utløse dette. JM i slutten av neste uke. Usikker på om jeg skal ringe henne å høre om tidligere time eller ikke.
soleia Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Hei! Veit ikkje om GBS har noko med kynnarane dine å gjere, men eg ville teke kontakt med jm og spurt. Ei veninne av meg fekk kynnarar i veke 24 og vart sjukmeld pga dette. Når du i tillegg har ein faktor til som kan føre til for tidleg fødsel synes eg du bør sjekke det opp.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vet ikke engang hva GBS er for noe, men jeg har hatt kynnere siden uke 13... om jeg har en gang i timen så er det lite... 10 i timen er mer normalt for meg... så JEG syns ikke 1 pr time er mye... det er jo bare livmoren som trener seg... så lenge det ikke er vonde og plagsomme kynnere så hadde ikke jeg vært bekymret... men så vet ikke jeg hva GBS er da... om du er bekymret så ringer du jm...
?en til? Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 jeg vra hos jordmor idag, fortalte at jeg har hatt relativt hyppige kynnere siden torsdag, da jeg kjente de første gang. hun lurte på om det var tre om dagen ca, jeg sa at det var ved aktivitet ca tre i timen, og hun ville sykmelde meg. blodtrykk og urin var fine da...
rima Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg kan lite om GBS, men mye om kynnere som jeg har hatt mye av siden uke 15. Ble da sykmeldt 100% i to uker og valgte selv å begynne i 70% jobb etter det. Kynnerne har roet seg, men jeg har flere enn i mitt første svangerskap. Det er bra livmoren trener seg opp til fødselen, men det skal ikke være sånn at man har kynnere hele tiden. Da er det et tegn fra kroppen om at den trenger hvile. Jeg har fått svangerskapspenger pga kynnerne, da det er fare for for tidlig fødsel dersom jeg er i full jobb og dette gir mye kynnere. Nå er jeg 34 uker, så jeg vet at kynnerne nok kommer hyppigere framover og må vel finne meg i det. Nå er det så nærme at det er greit. Dersom du er usikker på hva du skal gjøre, så ring jordmor og prat med henne. Unødvendig å bekymre seg for noe som kan avklares med en telefon dit. Håper det går bra med deg!
Frk. Sol Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har og GBS, men kynnerene har latt seg nesten utebli før den siste uka (Uke 40 nå), så kan ikke se at det har noen sammenheng der. Har bare fått beskjed om at de nok ikke tar vannet inne på føden. Ellers ikke noe stress. Hadde det samme med nr 1, og måtte bli satt i gang pga overtid der og. Hadde heller ikke den gang noe særlige kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå