Gå til innhold

Smerter under foten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med smerter under høyre fot, omtrent rett under hælen. Det verker og banker ofte og spesielt vondt om morgenen når jeg skal stå opp og tråkke på foten. jeg har gått mye turer de siste ukene, så det virker som det er en slags belastningsskade, men kan det være en betennelse i tillegg siden det banker så fælt i foten? Bør jeg kontakte legen eller skal jeg kontake en fotterapeut eller fysioterapeut? Tar vel evigheter før jeg får utredet dette og får noe råd for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege og få det sjekket. Det kan være en eller annen slags betennelsestilstand, kanskje i et senefeste eller elimpose elle rnoe sånt (uten at jeg har sånn veldig peiling).

Min ene datter hadde lenge vondt under den ene tåballen, og på røntgen viste det seg at et lite rundt ben som ligger inne i forten var delt i to.

Og en venninne hadde noe sånt som deg, og hun ble bedre etter en operasjon, men jeg e rusikker på hva som egentlig var galt.

Andre kan bli bedre med f.eks innleggssåler osv.

Uansett er nok legen det beste stedet å begynne, så kan han/hun evt. henvise deg videre hvis det holder men fysioterapi el.lign.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...