Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 14 mnd 30. mai. Han får fortsatt grøt til frokost og kvelds. Får brød til lunsj, og middag + evt et mellommåltid. Han kan jo sikkert begynne å få brød til alle måltider snart, men er ikke så flink til å drikke så mye melk.

Hvor mye grøt får deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 20 mnd og hun gikk over til å spise brød til kvelds da hun var rundt 14 mnd. Nå har hun derimot fått grøt til kvelds igjen i et par uker pga hun spiser ikke så mye for tiden og jeg hadde inntrykk av at hun våknet om natta/altfor tidlig om morgenen fordi hun var sulten.

Jeg tenkte da at grøt kunne være greit så får hun i seg litt ekstra på kvelden og blir ordentlig mett. Nå sover hun mye bedre om natta enn hun har gjort på lenge, så det fungerer tydeligvis.

Såvidt jeg vet er det ikke noe problem å gi grøt lenge, eller gi det i perioder selvom de er blitt store. Det som er viktig er at de også får brød slik at de blir flinke til å spise/tygge og får den variasjonen som ulikt pålegg gir.

Skrevet

Gutten min på 20mnd sluttet med grøt rundt 1 år.Han ville plutselig ikke ha mer grøt.Ville han hatt idag,så hadde han fått det.Spiser til han ikke er interisert mer.Han har hele tiden spist mye mer grøt en det som står på pakken.Altså myyye mer:)Men jeg har en stor gutt med stor matlyst.Jeg har aldri vært optatt av at nå må han lære og tygge,spise det og det.Det kommer av seg selv synes jeg.Det stemmer iallefal her.Min gutt spiser bare brød nå,men liker ikke så mye på brødet.Det kommer seg litt.Han får eskimo-tran og c-tygge vitaminer hver dag.Er så ulikt barn til barn.Men jeg mener ting kommer seg av seg selv.Eneste man kan gjøre er og prøve ulike ting av og til.Så plutselig en dag,så liker dem det.:)Melk sluttet jeg med pga hele tiden ørebetennelser.Så melk får han ikke.

Skrevet

Gutten min er 15 mnd, og spiser grøt til kvelds.

Så lenge han vil ha det kommer han til å få det, blir nok brød uansett.

Jeg synes også at det virker som om grøt metter mer, og i tillegg slipper man å sitte såååå lenge med kveldsmaten;-)

Nå har han vært syk en liten periode, med noen blemmer i munnen. Da har han også fått grøt til frokost.

Skrevet

Gutten min fikk grøt morgen og kveld frem til han var ca 18mnd, etter det har han kun fått grøt på kvelden. Nå er han snart 2år og får fortsatt grøt på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...