Gå til innhold

50 år og pappa for andregang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt, det er en ganske stor aldersforskjell på meg om min mann. Faktisk 25 år. Vi har sammen en sønn som kom for 3 år siden, å nå planlegger vi nr 2. Mange reagerer på dette , å mener det er egoisme siden barnet/barna vil etter normalen miste pappaen sin som veldig unge, samt ha en "gammel pappa".

Hva tenkjer dere om dette?

( jeg er 27)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir vel opp til dere å avgjøre. Sambo er 12 år eldre enn meg, blir 37 nå i sommer. Kjenner vel at jeg har et ønske om å bli ferdig med barn før han er 40.

Men dog, det betyr ikke at jeg hadde grini på nesa over dere :)

Skrevet

Pappaen min er 50 og bestefar til 2 :) Men helt greit, synes det er bedre at det er MANNEN som er 50 og ikke hun som skal føde ;)

Skrevet

Argumentet om at pappaen etter "normalen" vil gå bort tidlig, er jo litt rart da - ingen vet når den dagen kommer....? Og når den dagen kommer, må det vel uansett være bedre å være flere søsken, enn enebarn? Og en "gammel" pappa er jo bedre enn ingen pappa.

Skjønner forsåvidt poenget, men nå er jo engang alderen hans som den er, da.

Det var hvertfall vår tankegang da vi fikk vår lille flokk, siden vi begge var godt voksne da vi fikk ungene.

Det viktigste momentet her må vel være om han orker? Jeg er 44, og kjenner at flere babyer nå er utelukket - men så har jeg fire mellom tre og ni år, og mer enn nok å henge fingrene i for å si det sånn. Men dere har en fra før, og hvis han kjenner at han har krefter til å gå for en til så syns jeg ikke dere skal la andres meninger om dette bestemme for dere. Og på den annen side, så får jo barnet/barna en ung mor, da! ;-)

Skrevet

Alderen til sinns har mere å si enn alderen på fødselesatteste hans.

Pappan min var nesten 50 da jeg ble født, og han var alt annet enn ung til sinns. Han hang igjen i hvordan hans barndom var og det ble et stort problem.

Så å si at er en grei allder eller om det er for sent er umulig uten å ha møtt personen.

Skrevet

Dette er vel spørsmål du burde stilt deg selv før du fikk førstemann med denne mannen, og ikke nå vel?

Når du nå først har valgt å få barn med en "så gammel mann", er det da like greit å gi barnet ditt et søsken, så de er to om å dele byrden med gæmliss'n...

Skrevet

Tja, det er vel ikke gitt at han skal dø først selv om det er størst sjanse for det.

Nå skal det sies at det hjelper at han har en ung kone, da holder de seg unge lenger.

Om han lever til han er 80-85, noe som ikke er uvanlig i dag, så vil minste være rundt 30-35. Og det er ikke dramatisk tidlig å miste en pappa.

Personlig synes jeg at det er sent, men det er fordi jeg har vokst opp med 21 års forskjell på mine foreldre.

Skrevet

Om det tenker jeg: Å, så koselig!!

Mannen din er aboslutt ikke for gammel til å bli pappa igjen og jeg synes ikke det er det minste merkelig at dere vil ha et barn til.

Alle som får barn er egoister. Hvem andre enn oss selv gjør vi det for egentlig?

Ikke tenk på hva andre folk mener, bare sett i gang og gi gutten et søsken. De som mener han er for gammel vet ikke hva de snakker om.

Skrevet

Det er faktisk bevist at eldre menn ofte får barn det "er noe med";- enn yngre menn...Sædkvaliteten BLIR dårligere med alderen, så selv om du er ung er dette noe dere bør tenke litt på i forhold til ekstra oppfølging underveis...

Synes det er veldig viktig at mannen som er såpass mye eldre holder seg i form og lever sundt jeg da,- for å jobbe optimalt med ikke bare langt liv,- men også fysiskt aktivt liv. Viktig for yngre også, seff,- men det er jo forskjell på naturlig forfall på en 30 og en 50 åringe..Selvforskyldt forfall kan en gjøre mye med og det er viktig særlgi hvis man vil være "Ung og førlig" lengst mulig...

Om mannen din ikke driver noe form for fysisk aktivitet, kanskje røyker og i tillegg har en stressende jobb,- vel da ville jeg IKKE gått for nummer to..Da er det meget mulig det plutselig en dag kan "bli for mye"...Og likedann om han har "et kull" eller to med unger fra før...Da bør han i såfall vise stor evne til å følge opp disse,- for at jeg skulle turt å satse på ham som far..Men nå har dere allerede en da,- så evt "feil" er allerede gjort,- OM han er av de som bare lager barn med kjærestene sine og sener ikke bryr seg så mye.... Men antar det ikke er tilfelle.;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...