Gå til innhold

Telttur med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta med meg ungene på teltur neste helg. Planen er å reise på lørdag og komme tilbake på mandag, altså to overnattinger. Har funnet et kjempeflott sted ved vannet.

Planen er at jeg skal ha med meg tvillinggutta på 7 og prinsessa som nettopp har fylt 4. Er dette forsvarlig? Gutta kan bli litt hypre og ville hvis de kjeder seg, de har ADHD. De liker å utforske nye ting og områder og jeg er litt usikker på om vi burde campe ved et vann.. Noen tips eller erfaringer?

Jeg tror jeg kommer til å bli veldig opptatt med gutta så hva med jentungen? Hun er jo knapt fire år. Burde hun bli hjemme med mamma og minstemann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har ikke noen barn som er så store som dine. Vi har en på fire og en på to, men har teltet endel så jeg kan egentlig bare dele tankene mine rundt turen deres.

Hvis dere telter med vannet så vil jeg tro at det er hun på 4 du må holde mest øye med. Jeg ville uansett hatt med redningsvest til henne og til gutta hvis de ikke kan svømme. Vann er helt klart en ekstra faktor i det hele. Går det greit for deg hvis alle vil bade samtidig feks?

Tror du guttene vil kjede seg? Hvordan er mulighetene for ballspill, klatring, fresbee, bålbrenning, fisking osv i området?

Hvis vannet er det største "problemet" tror jeg heller jeg ville tatt med alle tre til et annet sted uten vann denne gangen(hvis det er første gang med dere fire alene på tur), kanskje et sted med mulighet til å gå til et vann for så å gå tilbake til til teltet igjen, istedenfor enn å la 4åringen være igjen hjemme. (særlig hvis noe av poenget er at mamma skal få være litt alene med minsten?)

God tur!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei hei min erfaring er basert på tur med barn i skole og barnehage. Ta med flytevester til alle. Barn er veldig glad i å være på tur, hviss de ikke har vært på tur før ville jeg ikke gått for langt. Snakk med barna om hva dere skal gjøre på tur, samtidig forklar litt hvordan du forventer at de skal oppføre seg før dere drar.

Hviss to netter blir mye er det jo bare å gå ned igjen etter ei natt.

Kos dere la de få hjelpe til å lage mat pluke kvister fiske,leke.m.m

Du kjenner forøvrig dine barn best, så om du mener det kan bli mye med alle tre denne førstte turen, har du kanskje rett i det.

God tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...