Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Får ikke bestemt meg om vi skal ha eller ikke.. Har ikke all verdens plass i stua, men er kanskje veldig kjekt å ha? Spes når vi har en unge til.. )
Tommage♀♂ Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har to tette, mne har aldri hatt bruk for lekegrind. Men om du har en reiseseng stående kan du jo bare spenne opp den om du skulle slumpe til å trenge en i noen tilfeller
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Vet ikke om det er så viktig. Barnet bør jo få utfolde seg i "normale" omgivelser. Men selv ville jeg nok valgt å ha det. Kan være greit hvis man har det travelt og trenger å få gjort noe i huset/ta viktige telefoner eller annet, og ikke har tid til å se etter ungen. Akkurat i slike øyeblikk kan det være greit å ha en lekegrind. Men i all hovedsak ville jeg nok unngått å brukt den. Men kanskje blir det for lett å bruke den hvis den står der....???
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Har, og har ikke hatt all verdens mye bruk for den - men ville ikke på noe vis vært den foruten heller. Vi har en litt krevende toåring, og jeg tror ikke jeg hadde overlevd dagene om jeg ikke kunne sette lille i grinda og vite at der er hun nogenlunde "trygg" for toåringen og får lov å leke i fred. For det er nok litt viktig det også, at ikke storesøster ALLTID skal komme og hjelpe til. Av og til er det viktig å få alburom til å bryne seg på den hersens puttekassen i fred og ro Dessuten er den uovertruffen når man skal mekke noe på kjøkkenet og ikke vil ha junior i steikovnen. Vår står sånn til at hun har full oversikt over både stue, kjøkken og spisestue (åpen løsning), så det er ikke som om hun sitter alene der. Samtidig trenger jeg ikke løpe til og fra kjeler og sjekke hva pokker hun driver med når hun kravler og kryper i alle retninger mens jeg kokkelerer, og hun slipper å sitte HELT i ro (type høystol e.l.). Vin-vin-situasjon i de tilfellene hvor man faktisk trenger å ha hendene litt fri i mer enn et sekund sammenhengende. Brukte den fint lite på høyeste nivå dog, det var liksom ikke noen mening i å ha henne der før hun ble så stor at hun begynte å forflytte seg rundt omkring. Men hadde storesøster bodd her når mini var bittelita, hadde jeg antagelig satt stooor pris på den da også ...men igjen, ikke alle med storesøsken har helt denne problematikken med å trenge gjerder i mellom dem. Så det er vel rett og slett litt smak og behag
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Det eneste vi brukte lekegrinda til med førstemann, var "Hvis du tar CDene ut av hylla, må du gå i grinda!" osv. Fungerte helt toppers for innlæring av hus-regler, for han tok pointet etter 3-4 runder. Men ellers fikk han utfolde seg fritt på gulvet. Når vi nå snart får nummer to, tror jeg grinda blir mer brukt, for å "redde" babyen fra toåringens nysgjerrige og ikke helt forsiktige hender, når jeg innimellom må snu ryggen til.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Vi bruker den hver dag til datteren vår på 6 mnd. Hun har lagt litt i den fra hun ble født. Hun stortrives oppi der. Åler seg rundt fra den ene leken til den andre... Veldig greit når man har hund.
Sånn kan det gå Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Selv med 8 barn har jeg aldri sett noe behov for lekegrind.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Har ikke brukt det til noen av ungene. Syns de må få bevege seg fritt rundt og utforske.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 8 barn?! Jesus christ, er du smitts venn eller?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Fikk låne en lekegrind til min første, hun ville slettes ikke være i den. Ikke at vi hadde bruk for den, så den ble fort levert tilbake. Kjøpte en lekegrind da nr 2 kom. Den var ikke så stor, bunnen kunne taes opp og ned. Der vi bodde var den veldig kjekk å ha. Den var så liten og nett, så med bløte knotter under kunne jeg dra den med meg i nesten hele leiligheten. Ungen kom litt høyere opp, kunne følge litt mere med på hva jeg og hun store gjorde. Om vi laget mat, vasket tøy, perlet eller annet. Hun likte seg oppi der, og storesøster likte og leke med babyen oppi der. Tok den med på hytta når hun var ett halvt år, og den har blitt der siden. Den har blitt brukt som soveplass på dagen da vi har en parasoll man kan feste på den slik at det blir skygge der. Enkel og bære med seg i hagen osv. Nå er det den tredje ungen som bruker den på hytta, Så den er virkelig værdt pengene. Vi har kunne spise middager uten å bli avbrutt hele tiden, for de ligger og leker rett ved siden av oss i nesten samme høyde.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Det er jo såå deilig å putte ungen i lekegrinden så man slipper å løpe etter de konstant! Ungen min elsker å være oppi grinden sin. Sitter og koser seg og leker med lekene. Er da ikke dermed sagt at den aldri får utfolde seg fritt! Leker jo mye utenom også. Men akk så deilig å ha en unge som trives i lekegrinden sin, så får jeg litt fred i blant.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Har kjøpt en for å verne barn og hunder mot hverandre:) Vil kunne legge fra meg baby og gå på kjøkkenet å hente en kopp kaffe eller gå på do. I tillegg synes jeg at når baby kommer i den verste røyteperioden, så trenger den ikke ligge nedi alle hundehåra. (støvsuger 2-3 ganger pr dag, men det hjelper ikke. Så er den også en grei lagringsplass for babyleker og utstyr hvor små valpetenner ikke får tak i den:) Hadde jeg ikke hatt hund, tror jeg ikke vi ville hatt lekegrind heller. Hadde nok holdt med trappegrind da.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 Synes det er superkjekt med lekegrind! Mini på 5 mnd storkoser seg oppi der. Har hevet bunnen slik at hun kommer opp fra gulvet og. Motorisk sett tror jeg hun kan det samme som sine jevnaldrende selv om hun ikke har fått utfolde seg på gulvet,( rulle rundt fra rygg-mage-rygg. Spise tær og ligge på strake armer. Hun beveger seg rundt i grinda å tar de lekene hun vil ha..) Har i tillegg hund så det er veldig greit å kunne gå på do uten å være livredd for hva som i værste fall kan skje... Men det er klart at etterhvert som hun blir større og krever mer plass for utfoldelse så skal hun selfølgelig få det.. får putte hunden i grinda da..hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå