Gå til innhold

Gode råd mot gulping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 10 uker som gulper og gulper... Han får morsmelkerstatning på flaske, og vi har prøvd ulike merker. Men han gulper. Og gulper... Spiser ikke spesielt fort heller. Noen som har noen gode råd? Er litt lei av å skifte klær 4-5-6 ganger pr døgn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere snakket med legen om refluks? Legger han bra på seg? Er han glad?

Skrevet

Legger på seg, er glad og fornøyd og prater som bare det! Derfor vi ikke har stresset med det. Men er bare så lei nå... Må vel høre med helsestasjonen kanskje.

Skrevet

Såkalt funksjonell refluks er ren forspisning... De "justerer"... Hadde en slik selv. Festlig med sur melk over alt. Fikk den gjerne ned i genseren, dam i bh'n haha. Ikke klapp for rap bare stryk oppover, rap underveis i måltidet, ikke legg barnet ned før etter en god stund etter måltidet. Og alltid ha gulpeklut for hånden. Min gikk med smekke konstant. Det blir bedre rundt 9mnd...

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jenta vår gulpet bigtime helt til hun var ca 10 mnd. Maaange klesskift hver dag. Var rimelig drittlei, men det gikk over til slutt :-)

Jeg tok det opp med helsestasjonen, men fikk beskjed om at det var vanlig med gulping og så lenge de la på seg og trivdes var det ikke noe å tenke på.

Skrevet

Gulp overalt ja! Nedi gensern min, utover klærn hans, nedi stoler osv.... Kluter har vi nok av i alle rom! hehe... Har en på 7 år fra før, han var også en gulper til han var 8 mnd, men hadde et håp om at det kanskje hadde kommet noen gode tips som kunne hjelpe mot gulping nå... Men får vel bare holde ut! Godt å høre at det er flere gulpere der ute!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nestargel ble redning for meg når jentungen var liten! Var jo melk overalt! Kunne ikke ta ho opp på 1 time etter at ho hadde spist :(

Skrevet

Nestragel? Hva er det og hvor får man kjøpt det? Aldri hørt om....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det får du kjøpt på apoteket. Det er et fortykningsmiddel som gjør at melka ikke kommer så lett opp igjen :)

Skrevet

Det er kanskje verdt å prøve ja! Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...