Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 og har en liten en på under to uker, hvordan vil samværet med bf bli da? kan han kreve noe?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Det vanlige er besøk hjemme hos barnet det første året, et par timer i uka(fordelt på et par dager). Det er det samme om du ammer eller ikke; barnets beste er å ha daglig omsorgsperson tilstede.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 ikke tenk på det som noe bf KREVER.. vær glad om ha stiller opp:) når barnet er så lite må bf komme til barnet, å helst hyppig. når barnet begynner å bli litt større, (avhenger selvsagt hvordan barnet er, får babyen alvorlig seperasjonsangst må man vente til det er over) men legg korte avtaler framover. først nå til barnet er eks 6 mnd? å så ta nytt møte ved forandring av avtale. jenta mi begynte med overnatting da hun var 7 mnd. virket helt greit.. men da hun ble litt over forandret hun seg:( ble sykt avhengig av meg, sov dårlig osv.. ordnet seg med oss så er heldigvis ikke et problem for oss lenger:)) men se ann ungen, ikke gå for fort fram! å bf kan jo komme hver dag om han vil? ta med baby ut på trille tur o.l? han kan være hjemme hos deg med baby mens du går ut en tur? veldig viktig at du viser at du vil gjøre alt i din makt for at bf og baby skal få fin kontakt! det scorer du på, både av bf og baby!) men start ikke for tidlig, det gjore dessverre vi, trodde hun var klar.. men er ikke nekelt å vite. problemene kommer som regel senere.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 det skal stå *da hun ble litt over ÅRET!!* hehe..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 takk for svar, mente det ikke som "kreve". ble litt feil formulert av meg, er jo glad han stiller opp. men nav har gitt meg info om at hvis bf oppholder seg i vår leilighet(barna og min sin, som bf nettopp har flyttet ut av), så kan jeg miste retten på OS pga han er her mye. dette er litt forvirrende for meg. men nå sa ikke jeg til nav at vi har en baby heller da, kanskje det går i orden alikevel.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 snakk med NAV å forklar situasjonen! jeg ble alene da bf dro, 13 uker før termin. hadde også flere barn. men NAV sa ingenting om at bf var her 1-2 timer pr dag for å bli kjent med baby. de MÅ jo få lov til å komme å bli kjent med babyen, det skal jo være BARNETS beste, ikke sant? NAV kan til tider være utrolig trangsynt! men dere bor ikke sammen, å så lenge bf ikke natter over så tror jeg neppe det vil bli noe problem. men snakk med de:) det ordner seg nok:) skjønnte hva du mente med å KREVE da ,hehe.. men det så bare så feil ut når du skrev det sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå