Gå til innhold

Ruller deres 4 måndinger?


CMH

Anbefalte innlegg

Synes jeg leser overalt folk som har babyer på 3 og 4 mnd som har rulla den ene veien rundt, og lurer på om det bare er vi som er seint ute?! Hun er akkurat bikka 4 mnd :) Er det vanlig at de ruller så tidlig? Hun er blitt veldig sterk i nakken da og holder hodet godt oppe når hun ligger på magen, og bikker veldig mye på den ene siden når hun ligger på magen, men den rullinga har nok ikke kommet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knerten er fire måneder i dag og er ikke i nærheten av å rulle noen veier. Han krøker seg sammen og bikker over på siden fra rygg og har et par ganger mistet balansen og tippet fra mage til rygg, men det har nok ikke vært planlagt akkurat. Noen dager ligger han lenge på mage og holder hodet godt. Spesielt når han ligger sammen med andre babyer. Andre dager bare kaver og klager han. Aner ikke hva som er "normalt", men tror ikke det er grunn til bekymring. Nå skal det sies at knerten vår har "tålmodig" til mellomnavn, og stresser generelt ikke med noen ting. Goood tid har han - kommer sikkert til å prate før han går ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rulla fra rygg til mage på firemånedersdagen sin, men har ikke gjort det siden. Nå er han nemlig mye mer opptatt av å spise på tærne sine og dra av seg sokkene sine. :) Det er nok litt tidlig (dog ikke kjempetidlig) å rulle når de er fire måneder - tror det er mer vanlig å rulle når de er fire og en halv - fem måneder. Ikke noe å stresse med på lenge ennå! Min eldste var vel fire og en halv, tror jeg. Småtten nå er mer aktiv på gulvet, og lettere i kroppen - kanskje derfor han rulla tidligere. Er spent på om han gjentar det snart da, eller om sokkespisingen helt har overtatt....hehe...

 

Det med motorisk utvikling er så veldig individuelt. Storebroren her tok ting veldig med ro, og gikk feks ikke før han var 15 måneder - men da gjorde han det uten å falle en enste gang. Kontrollfreak, som sin mor. ;) Stressa aldri med det, for jeg så at han tok ting i sitt eget tempo. Han var derimot veldig tidlig ute hva språk angår.

 

Men som sagt: Ikke noe så stresse med på mange måneder ennå, den rullinga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt rullet også for første gang på firemånedersdagen. Den dagen rullet han mange ganger, men så var det stopp i en uke, så er det på'an igjen med rullinga. Nå er han nesten fem måneder og han ruller fint rundt, men han gjør det likevel ikke hver dag. Men de dagene han gjør det, ruller han mange ganger. Det er akkurat som han kommer på at "Å ja, jeg kan jo rulle" så gjør han det mange ganger, så glemmer han det igjen til noen dager.

 

Han er vel også mye mer opptatt med sokkespising (som Itsreijks gutt :-) enn rullinga, og han er fem måneder 1.juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet rulla allerede før han var 3 mnd, han... men tror det er litt tidlig. nå er vist ikke rulling så intrersant lenger. mye mer morro med babling og spising av leker..

 

går vist litt i rykk og napp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var hun veldig tidlig ute, rullet fra rygg til mage like før 3 mnd dagen, og nå når hun nærmer seg 5 mnd spiser hun tærne sine, ligger på magen og holder hele kroppen oppe på strake armer og tær, og har nettopp begynt å åle seg littegrann fremover, pluss at hun rygger og snurrer masse i mageleie. Artig meg ei så våken og aktiv lita snuppe! Tror ikke vi kan gjøre så mye fra eller til på utviklinga, babyene er så forskjellige. Men det å få ligge masse på magen og leke er viktig da blir nakken og ryggen sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klompen min rullet like etter 4 mnd dagen.Han ruller hele dagen nå (når han ligger på gulvet :))Men bare fra rygg til mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ruller fra mage til rygg av og til. Er blitt mer bevisst etterhvert som tia har gått, men det er foreløpig ikke favoritthobbyen hans. Tror han var rundt 3,5 mnd når han rullet første gang (men vet ikke hvor bevisst det var) Ser han øver på å rulle andre veien. Hvis han ser en leke han har lyst på som ligger litt langt borte, så ser jeg at han har vært halvveis over på magen. Da har underkroppen vært på på magen, mens overkroppen ikke henger helt med da..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rulla fra rygg til mage første gang en uke før han ble 3 mnd. Han var ikke så god på det, men gjorde det kanskje et par tre ganger i uka de neste ukene. Dagen før han ble 4 mnd.(nå på søndag)fikk han teken og nå gjør han ikke annet. Ganske irriterende egentlig for han ruller seg overpå magen med en gang han blir lagt ned også ligger han på magen litt. Så blir han sliten og begynner å sutre så jeg må snu han, men så snur han seg på magen igjen og sutrer ennå mer... Til slutt å jeg ta han opp så han får hvilt seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager etter at vi kom hjem fra sykehuset la jeg mini på stellebordet, da rullet han fra mage til rygg, dette har han fortsatt med og ligger ikke lenge på magen, siden han ruller fort over. Forleden, da han var fire mnd. og tre dager la jeg han på gulvet, (uten sokker) og etter ca ett kvarter rullet han over på magen, dette har han også fortsatt med. Det rare er at når han kommer seg over på magen så blir han liggene der å smile:-)

Han sover mye om dagene, er våken kanskje fire - seks timer daglig så det er nesten underlig at han er såpass sterk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...