LilleTrille med en tulle Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Ble sykemeldt denne mnd, for ca 14 dager siden. Begynner fødselpermisjon 9 juli. Sykemeldt tilogmed det... Men siden jeg jobber i kommunen så får vi kun utbetalt feriepenger i juni. Og jeg jobbet kun 2 mnd 100% i 2008, altså veldig lite feriepenger til meg. Men nå er jeg jo sykemeldt, så hva får jeg av penger da? Får jeg sykepenger? Eller får jeg feriepengene mine? Eller får jeg begge deler? Noen som vet?
Duggfrøken Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Vet ikke om det er noe spesiellt i komunen men om du ikke har krysset av for at du skal ha planlagt ferie på sykemeldingen din så får du sykepenger for hele sykemeldingsperioden, pluss opptjente feriepenger fra 2008 som du får av arb. giver.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 er ikke sikker på om det er rett, Alfea... Om man er i fast jobb så får man kun feriepenger... For min del så skal jeg ikke ha ferie før til høsten, men blir trukket for ferien nå da jeg får feriepengene... er nok anderledes om man ikke har fast jobb. Hvordan det er om du faktisk skal avvikle ferie mens du er sykemeldt er jeg ikke sikker på da...
LilleTrille med en tulle Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2009 Jeg skal ikke ha noe som helst ferie i sykemeldingsperioden nei, og ikke krysset av for det. Så da får jeg begge deler da? Hvis jeg forstår deg rett? Det er jo sånn at vi kun får feriepenger i juni, også fast mnd sum alle andre mnd uansett når vi har ferie.. Hvertfall slik jeg har forstått... Mulig jeg har forstått feil?
LilleTrille med en tulle Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2009 Jeg jobber fast 100%, er sykemeldt 100% i ca 7 uker som jeg forklarte overfor. Og juni faller inn i denne perioden. Juni er som sagt mnd hvor vi kun får feriepenger som lønn, hvor vi trekkes etter hvor mye ferie vi skal ha 4/5 uker. Jeg skal kun ha 4 uker ferie men ikke i sykemeldingsperioden da.... Så det er vel egentlig irrelevant. Jeg lurer på om jeg skal ha sykepenger og feriepenger(lønn), eller kun en av delene? hvis noen skjønner...
Duggfrøken Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Jeg er ganske sikker på at det jeg sier er riktig. Har fast jobb selv og har vært i situasjonen før. Men jeg har aldri jobbet i komunen, vet ikke om de har annet opplegg. Feriepengene blir betalt fra din arb. giver og du må selv sette de av til når du skal ha ferie. Om du krysser av på sykemeldingen at du skal ha planlagt ferie i sykemeldingsperioden vil de trekke deg i sykepenger.
Duggfrøken Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Junimams, det kommer vel kanskje ann på om du får sykepengene av Nav eller om arb. giver forskudterer for deg også. Om du får sykepenger av nav, vil ikke de trekke deg når du får ferie penger av arb. giver om du ikke opplyser om noen planlagt ferie.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Nei det er sant... min arbeidsgiver forskutterer sykepengene. men det gjør vel kommunene også???
LilleTrille med en tulle Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2009 Kommunelønn er dårlig betalt, MEN de betaler alt som kan betales av sykepenger, permisjonspenger osv. Så det er ikke mulig å bli gjort urett mot på den måten som hos private. Så ja kommunen betaler alt de kan, men mener å ha lest at det kun er de første 14 dagene av sykemeldigen? Folk sier så mye forskjellig, så er derfor jeg er så i tvil....
Duggfrøken Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Det kommer ann på hva din arb. giver gjør. Jeg tor også at komunen forskudterer all sykepenger, men vet ikke.. kun tror. Så da vil du ikke få begge deler, men om komunen kun forskudterer 14dager vil du få begge deler. Skjønner du hva jeg mener?
LilleTrille med en tulle Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2009 Jepp. Det var så komplisert jeg regnet med at det var også=P Så må nesten bare vente å se hva av penger som daler inn på konto. Har jo ikke regnet med de ekstra pengene, men hadde ikke gjort noe heller. Hi hi. Takk for svar hvertfall, begge to. Hvis noen har helt sikre svar ang kommunejobbing osv, så bare kom med det å...
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 Min mann jobber i kommunen her... i forbindelse med at vi skulle fylle ut skjema til Nav så spurte han arbeidsgiver om de forskutterte permisjonspenger/sykepenger, og det gjorde de. Men aner ikke om det er forskjell fra kommune til kommune...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå