Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med de meste til denne dåpen :-p

Unge 1 hadde et par + en singel til faddere

Unge 2 ønsker vi noe tilsvarende for. Har klart for oss et par vi vil spørre. Så er spm;

Skal vi spørre et annet par, eller skal vi spørre den single som er fadder til nr 1?

Er det rart å spørre en av 3 faddere om å være til nr 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre barn har to felles faddere og to som kun er for det barnet. Så jeg synes ikke det er rart og velge igjen en.

Skrevet

Vi hadde en av de tre fadderene til nummeren som fadder til nummer to også.

Blir det en tredjemann blir samme person fadder enda en gang.

Skrevet

Synes ikke det er rart. Vi hadde et par og en singel som fadder til første. Nå skal vi spørre han single igjen, som ikke er singel lenger, og de som par vil være faddere. ergo hadde barn 1 tre faddere , men barn 2 får 2 faddere. Om de takker ja da...

Skrevet

ok :) mannen er redd for at fadderparet til nr 1 vil føle seg litt utafor hvis de ikke blir spurt også, vi har samme relasjon til dem som til han single..

Skrevet

Jeg syns det er snodig å ha samme person som fadder for flere av barna sine, og ville aldri valgt det selv. Man forventer jo litt ekstra av en fadder, og jeg ville således ikke bedt noen om å ta det ansvaret for mer enn et av barna mine.

Skrevet

hvilket ansvar mener du da, overlord?

han single er den som er mest av alle på besøk hos oss og elsker unger. vi ser at samspillet mellom han og unge 1 er helt suverent.. og jeg vil tro at han får tilsvarende forhold til unge 2 også, når han ikke er baby lengre...

Skrevet

Vi har også en singel kompis som fadder for vårt barn. Han går veldig opp i rollen, og jeg tror han syns det er morro. Men også at han syns det er et stort ansvar. Ikke minst koster det gjerne en del. Jeg forventer ikke at faddere skal kjøpe dyre gaver til barna mine, men de gjør det gjerne likevel. Hadde blitt dyrt for min kompis om han skulle vært fadder for nummer to også (med tanke på den standarden han har lagt seg på).

Jeg er selv fadder for tre barn, og vil nok være restriktiv fremover for om jeg tar på meg å være fadder for flere. Til fadderbarna kjøper jeg mye flottere gaver enn til andre barn jeg kjenner. Det komme også konfirmasjoner og bryllup, og man skal huske på dem i hverdagen og følge dem litt opp.

Syns også at et barn skal få ha fadderene sine for seg selv, og ikke måtte dele dem med et søsken.

Skrevet

Synes ikke du skal tenke på det. det er en ære å bli spurt om å være fadder og det følger vel ikke så mye ansvar med dette at det tynger å være fadder til flere i en søskenflokk? Ikke noe problem for meg i hvertfall. hva slags ansvar er det som følger som skulle være så belastende mener du?.

Og så lenge to personer blir "utelatt" og ikke bare en tror jeg ikke de ser det slik selv

Skrevet

det siste er jeg litt enig i da... :)

men det med gaver; vi har flere fadderbarn selv. Jo, vi gir dem dyrere gaver enn andre unger, MEN vi gir også dyrere til søskenene deres da.. for å ikke gjøre så mye forskjell på dem :-p

Skrevet

Jeg velger heller å snu spørsmålet; mener du at det ikke følger et ansvar med det å være fadder? Da er vi iallefall uenige, og jeg er glad jeg har valgt faddere som ser på det som en ansvarsfull oppgave.

Skrevet

han er jo veldig opptatt av ungen og kommer stadig for å være sammen med han. har vært barnevakt også. De setter helt åpenbart stor pris på hveandre. Men - jeg tror nok at han kommer til å være like engasjert i nr 2 også, fadder eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...