ApriIbaby Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Har tenkt å lage en frittstående espalier med denne planten, men er "fersking" og lurer på følgende: Jeg har forstått at denne planten vokser veldig fort. Bra! MEN; hvordan får jeg den til å dekke espalieret? Blir en plante en lang stilk eller "breier" den seg og dekker mye oppover? Hvor mange planter trenger jeg til ca 2 meter bred klatrevegg?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Den vokser kjempefort, ja, og har store blader som brer seg utover og dekker masse. Vanskelig å si hvor mange planter du trenger. Du kan kanskje høre der du kjøper humlen. Den formerer seg dessuten ganske mye, så det blir mer og mer ettersom årene går. Husk at den stikker når du tar på den, og at den kanskje ikke egner seg til småbarn. Jeg husker at jeg alltid var redd for den da jeg var liten ;-)
ApriIbaby Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2009 Hvordan blir den første året da? Skal bare ha den i noen år til hekken utenfor blir litt større og skjermer litt mer. Sitter så veldig på utstilling på terrassen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå