Mamma til snart 4 Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Er kun ringe vikar, har gått veldig mye, men nå framover ingenting siden graviditet er en sykdom for kommunen. men jeg sliter masse med bekkenet og om nettene kan jeg ikke snu meg i sengen en gang pga noen forferdelige smerter i lysken, vist jeg sykemelder meg nå, har termin 4 august, er det nav som skal ha sykemelding min da? og de regner ut ca hva jeg skal ha i mnd? noen som kan akkuratt dette??
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Hvorfor blir du ikke oppringt om du er gravid??? Men uansett... når du er vikar så blir sykepengene basert på de tre beste av de siste 6 mnd... hvem som skal ha sykemeldingen din vet jeg jammen ikke... mener det er kommunen... men det vet nav vettu!
Mamma til snart 4 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2009 Nei si det du, er bare sånt her jeg hører til, skikkelig dårlig behandling syns jeg, og setter jeg meg opp op vakter så får alle andre dem og ikke jeg;( Virksomhet lederen min sa at så lenge jeg ikke har fått noen vakter av henne framover så er det nav som skal ha den, men hadde jeg hatt noen vakter utover nå skulle hun ha den, for da er det hun som betaler for sykemeldingen, ett eller annet;) men jeg vet ikke om jeg stoler på alt dem sier, men hører med nav, ikke alltid dem vet dem heller for den saks skyld;)hehe. men må jeg ha kopi av lønnslappene mine??
Gjest eelis+spire Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Jeg mener det er NAV som skal utbetale ja, sånn som arbeidsgiveren din forklarer. Du må ha kopi av lønnsslippene dine ja :-)
Mamma til snart 4 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2009 Takk for svar;) jeg begynte i september 08 og har jobbet der til nå, legger jeg med alle, eller kun de 6 siste?
Moster1 Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Arbeidsgiver oversender nok lønns og trekkoppgave til nav (eller at du ordner det med lønningskontoret du er tilknyttet) Så blir det nok greit etterhvert. Nav overtar ihvertfall med en gang. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå