Gå til innhold

Lillegutten er endelig kommet! (litt langt)


MrsMilla

Anbefalte innlegg

13 mai kom endelig lillevillemann ut av mors mage! Gjett om vi var klare for å treffe lillegutten!

Ble satt igang 12 mai, men merket ingenting før jeg på natten til 13 mai, sånn i ett-tida kjente at kynnerne var særdeles kraftige, og kom regelmessig med 2,5min mellomrom....Smertene tilsa også at dette var tidlige rier (gjort det før...).

Vi kom på sykehuset i totida, og riene kom superkjapt etter hverandre, bare to minutter mellom hver. Allerede 3 cm åpning da vi kom, så jeg tenkte kanskje det var greit med et lite bad for å føle seg litt mer fresh.

På vei opp av badekaret fikk jeg tilbud om lystgass, og tenkte det var greit med litt av dette for å døyve den verste smerten. Planla epidural senere når smerten ble verre, men da jeg hadde kommet til dette punktet fikk jeg beskjed om at dette var for sent.. jeg hadde 9 cm åpning! Gikk fra 3 cm til 9 cm på litt over en time! Ikke rart det var vondt og at riene kom kjapt..

Gutten var stjernekikker, og brukte et par timer på å snu seg rett - da skulle jeg gjerne ha hatt litt mer smertelindring for det er absolutt det verste stadiet.

Da jeg endelig kjente at jeg måtte presse ble jeg veldig lettet og litt redd. Sist hadde vi endt opp med kopp, tang og ruptur på dette stadiet, og jeg hadde vært for sliten til å klare å presse skikkelig.

Kan ikke beskrive styrken jeg kjente i meg da jeg oppdaget at jeg hadde skikkelig kontroll på pressriene, klarte å presse når jeg ville og holde igjen når jordmoren ba meg om det! Og det var faktisk mindre vondt enn riene på 9 cm!

Gutten kom to på syv, fem timer etter ankomsten på sykehuset.

Han var i toppform, 4265g og jeg fikk kun skrubbsår og et kosmetisk sting!

Jordmorene var også fantastiske, i motsetning til første fødselen.

 

Så alt i alt en superfødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...