Gå til innhold

Hunden til svigers knurrer til mini. Noen hundemennesker her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Jeg har ikke erfaring med hunder.

Den kan knurre hvis den leker og mini (16 mnd) kommer bort (men kan være lekeknurring), men det jeg synes er mest ekkelt er at den knurrer hvis mini nærmer seg når den ligger i senga si, og det har også skjedd at den har knurret bare når mini har kommet gående mot den.

Dette er en ganske dominant (mot andre hunder) boxer-tispe, men er snill og grei mot mennesker. Og hun ser som regel ut til å like mini.. Hun er veldig bortskjemt og vi ser at hun er "sjalu" på mini.

Hva gjør vi? Noen som har forslag?

Vil ikke overreagere ovenfor svigers heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lese litt om dempende signaler, så kan du lett få øye på om hunden prøver å si ifra på andre måter lenge før den begynner å knurre :o)

Skrevet

min hund,rocco rottweiler knurrer HELE tiden hehe...til meg og,sambo..enten så knurrer han for at han er trøtt og vil ha fred,eller hvis han kommer opp i sofaen min og jeg lager knurrelyd til han så knurrer han tilbake ...

Er 2 personer i mitt liv han IKKE liker,og når di kommer på besøk så knurrer han iallefall (liker di ikke for di har han hunder selv ) men da er knurringa helt anderledes,.

Men jeg vet ikke hvorfor di gjør det :)

Skrevet

Det jeg er redd for er jo at den skal bite. Det er sikkert vanskelig å si generelt, men er det sannsynlig at hun biter mini hvis vi en gang er et millisekund for sene med å ta han vekk fra henne når hun knurrer?

Skrevet

Hunden er nok usikker, høres ikke ut som hun er vant med barn. En liten en på 16mnd har ikke kontroll over kroppen sin, dette ser hunden og blir usikker. Derfor skal barn og hund aldri være sammen.

Barn skal heller aldri være i nærheten av hundens soveplass eller spiseplass, så dere må nok lære barnet deres at der går man bare ikke. Går bikkja og surmuler på ungen uansett situasjon ville jeg tatt en snakk med svigers for å få dem til å trene bikkja, klikkertrening er suverent. Be dem lese om sjalusi, er mange tips i bøker, og på nett, hvordan man kan takle det.

Skrevet

Les boka Dempende signaler. Turid Rugås som har skrevet den.

Hvilken rase er det?

Skrevet

Hehe, jeg så det nå.. ;)

Boxere har ikke jeg så mye greie på, men har hunden fått en forholdsvis "fri" oppdragelse?

Har den vært vant til andre barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...