Gå til innhold

Flere som har 1 barn, og

Anbefalte innlegg

Skrevet

trives med det?

Må si jeg synes det er så behagelig. Vår er 3 år nå. Vi har snakket om en til om et par år, og vi vil vel egentlig ha en til om noen år (tror jeg). Er redd det skal bli bare stress og mas med to jeg.. Synes det er så deilig å være mamma, samtidig som vi nå opplever en behagelig tilværelse og får gjort veldig mye sammen.

Flere som koser seg med bare en??

Føler meg nesten abnormal jeg:p Har liksom ingen sterkt ønske om flere barn jeg.. Bare veldig takknemlig og koser meg masse med en.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 1 barn. Har EKSTREMT lyst på flere....

Men har ikke mann :-(

Skrevet

Jeg har jo selv to relativt tette, og rakk liksom ikke komme over i det behagelige før nr 2 kom ;-)

Nå som han er 2,5 år, derimot, kunne jeg ikke tenke meg en ny runde med baby :-P

Forstår deg dermed godt - selv om jeg har 2. Har en venninne som venter nr 2 i år, og det blir 5 år mellom. Hun gruer seg og føler hun har glemt alt - he he.

Gjør som du/ dere vil - ikke hva omgivelsene forventer.

Skrevet

Samme her, vårt barn er 1 1/2.

Har funnet ut at man må gi blaffen i andres meninger og gå sin egen vei.

Med våre yrker, livssituasjon og økonomi, tror jeg foreløpig der blir 1 barn. Men er på en måte tobarnsmor, men vår første lille engel er gravlagt og døde i magen min.

Skrevet

Oj, uff da.( Det var trist å høre.

Spetakkel: Hvordan visste du at du ville ha en til da?

Fikk du samme sterke følelsene for ham som førstemann og? Kan liksom ikke se for meg det jeg se..

Skrevet

Med nr 2 så hoppet vi egentlig bare i det uten å tenke så mye ;-)

Har minst like sterke følelser for nr 2, ja <3 ;-)

Skrevet

Ok, he he. Ja, det er kanskje noe slikt jeg burde gjort også.. ( om noen år).

Ja, hører alle si det, håper det stemmer da!:) Rart det der..

Skrevet

Har det akkurat som dere, snuppa er litt over 4 år og vi nyyyyyter dagene! Vi koser oss med hverandres selskap alle 3.

Har alltid ønsket meg 2, og det blir nok en til etterhvert men det blir nok om ett år eller to. Folk maser og gnåler om når nr to kommer at jeg snart eksploderer. Nei, her blir det nok større aldersforskjell enn folk flest ser ut til å synes er normalt:)

Vi lever livet vårt slik det passer oss og nyter snuppa vår og hverandre som par:)

Skrevet

Som her det Jenny-penny!:o) Nyter hver dag jeg.. :)

Skrevet

Skjønner deg, selv om vi har to barn. Er bare 2 år mellom dem, så vi rakk ikke å komme til den "behagelige delen" som ei over her sa, hoppet bare rett i det uten å helt tenke på "komfortabelhetskonsekvensene". det er mye stress med to, og mye styr med to syke barn, to på tur i bilen, to med på butikken osv. osv.

Merker utrolig godt når vi bare har en unge (vess den andre er på overnatting) hvor utrolig mye enkelre ting er :o)

En del av meg vil ha nr 3, men det er mest fordi jeg gjerne vil gi barna mine flere søsken, den andre dele av meg gleder meg vilt til minsta blir enda litt eldre og ting blir enda lit enklere på de mest elementære områdene.

Angrer absolutt ikke på nr 2, er like glad i henne som i nr 1! men kunne absolutt ikke tenke meg å begynne på nytt med liten baby nå!

Skrevet

Var kos med bare ett barn, men må si jeg er glad jeg fikk flere :-)

Uansett så synes jeg man skal kose seg med det man har i nuet, enten det er ett eller flere barn. Fin innstilling du har synes jeg.

Hadde ikke særlig sterk lengsel etter fler da jeg hadde bare ett barn, men det falt seg naturlig å få flere da tida var inne for det.

Selv om jeg er flerbarnsmor så synes jeg ikke det er noe særlig mer travelt, det er hva man gjør det til som foreldre rett og slett. Heller kose seg når man har tid, prioritere riktig. Nå har ikke jeg store interesser og hobbyer vedsiden av familie, annet enn interesser som faktisk også familien er med på, både stor og liten. Noe som gir oss mye kvalitetstid sammen og mye moro.

Skrevet

Føler akkurat som deg, og har en liten fin fyr på snart 3 år. Vi tror vel kanskje ikke det blir flere på oss heller, men man vet jo aldri.. Er selv 33 år så har jo ikke all verdens tid å somle bort heller. Koser oss veldig med å ha bare en og føler det gir stor frihet, og vi har det veldig fint sammen vi tre. Er en person som liker en avslappet tilværelse og er redd det skal bli stress med flere. Men omverden er ikke like fornøyd med vår avgjørelse og føler at det ikke er helt sosialt akseptert å ønske seg bare ett barn..(når kommer nestemann???)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...