Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til syden når junior er 20 mnd.

Vurderer å kjøpe uv- drakt.

Er det nok med 1, brukte dere den til bading + leking f.eks under parasoll?

Tørker de fort, bør man ta den av etter bading eller tørker den fort på kroppen? Man må kanskje ha 2 + skifte til ny badebleie hele tiden?

Nå føler jeg meg grønn.

I min barndom var vi jo bare nakne i den alderen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det til 2 åringen vår i fjor, og den var uvurderlig.

Tørket kjempefort, og er flott beskyttelse.

Jeg kjøpte todelt, fordi da kunne vi bruke bare en av delene innemellom. Brukte den hele tiden når solen stod på det sterkeste, og tok den av mot smøring utover ettermiddagen.

Han var ikke solbrent en plass!

Skal kjøpe ny nå før sydentur igjen:)

Skrevet

Venninna mi fortalte at sønnen hennes ble syk fordi hun kun hadde en drakt og ikke fikk skiftet. HUn fant ut at det var bedre å smøre sønnen ofte og godt i stedet for å la han gå i våt uv-drakt.

Men hun kunne ønske hun hadde hatt minst to drakter å bytte på!

Skrevet

twintipp:brukte dere badebleie?

Hvis de bader ofte, blir det ikke mye av og på med uv-drakt, badebleier slik at man må ha 2 drakter?

Skrevet

Vi vurderte det til sønnen første gangen vi reiste til syden.. men kjøpte det ikke.. vært i syden 2 ganger med han .. ( han er 3.5 nå ) aldri vært solbrent tross ikke uv drakt.. Så her gjør vi som når jeg var liten og lot han fly med rompa bar eller ihvertfall bare badebleie.. =)

Skrevet

De tørker på null komma niks :o)

Skrevet

Vi var i syden når småen var 1 år og hadde UV drakt.

Syns det var veldig greit, den beskytter og du slipper å smøre så mye av kroppen, kun legger, armer og ansikt.

Vi hadde kun 1 og når han skulle sove (etter ett par timer på stranda) tok vi den av og hang den til tørk, mens han sov i bare bleia i skyggen..

samt at vi hadde solhatt med solbeskyttelse og badesko!!

Vi hadde badebleie under.

Når solen ikke var som sterkest hadde han ofte bare badeshorts/shinglet.

Han ble ikke solbrent.

Jeg anbefaler i hvert fall dette når dere skal til syden...!:-)

Skrevet

Hadde uv-drakter til begge mine som var 2 og 3 år gamle da vi var i syden, og det er jeg kjempeglad for. Vi hadde også todelte og de tørket kjempefort. Begge sov en time på stranden hver dag, så da tørket vi uv-draktene i sola da:)

Skrevet

Nå sier jo ikke ordet "Syden" meg noe som helst... Det er jo ikke noe sted som heter syden! hehe Jeg ser ikke poenget med en sånn drakt til så store barn... for meg holder det med badebukse og solkrem. I 30-35 varme ser en sånn drakt fryktelig klam og ekkel ut! :-S Nei, badebukse og høy solfaktor holder i massevis, mener jeg... Har aldri brukt en sånn drakt på sønnen min og han har aldri vært solbrent. Vi har vært både i Italia og Spania... MAn bruker jo ikke uv-drakter når man er ute å går med barna, og de blir jo like mye utsatt for UV-stråler da som på stranden...

Skrevet

Men alle vet jo hva som menes med syden, så jeg tror det sier deg noe ;o)

Vi har brukt uv-drakt begge gangene vi har vært nedover, og de er ypperlige :o)

De er ikke klamme og varme, beskytter veldig bra og tørker kjempefort!

Vi smører også, men sånn som de små holder på, er disse draktene gull verdt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...