Gå til innhold

Uff.. dette var ubehagelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har erfaringer med hemeroider? forsvinner dette av seg selv når man er sterkt plaget? Er i uke 18 nå og håper for all del at det ikke blir verre.. men har mine mistanker om at det blir det. Er tredjegangsfødende, og var så vidt borti det når jeg gikk med andremann, men da var det ikke så gale. Fikk en krem for dette av legen, men den hjalp fint lite. Heldigvis forsvant det av seg selv en stund etter fødselen.

Er det slik at jeg kan håpe på at dette forsvinner etter fødselen denne gangen også?

har hørt om at det går an å operere bort.. men det høres jo en smule vondt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG OG

Innmari ekle greier. Kommer vel av trykk nedover tror jeg..og ømme slimhinner. Fikk en i går -skikkelig blodrødlilla og stor som ei klinkekule. Tror den ble fremprovosert av en stringtruse, så dem er det slutt på å bruke heretter. Er i uke 25..

Også mitt tredje svangerskap. jeg fikk en ETTER første, som gikk bort etter et par dager med stikkpiller og krem som jeg fikk resept på på sykehuset.

Fikk også reseptbelagt krem og piller i forrige svangerskap, men det blei ikke noen stor bedring før etter fødsel. Da tok det ikke lang tid. Kanskje ei uke.

Satser på å få den jeg har nå bort -vekk ved hjelp av salve..ikke så veldig lekkert..Men dog så venlig under svangerskapene..

Skrevet

Jeg var veldig plaget første svangerskap, og forbannet meg da på at det ALDRI skulle forekomme igjen, da det ødela store deler av barseltiden med førstemann fordi jeg hadde så sterke smerter nedentil.

Jeg har en nå, men den "behandler" jeg for å få vekk før fødsel.

Det jeg gjør er:

-Drikke mye

-Spise fiber

-Dytte hemoriden inn i analåpningen igjen, da presses blodet tilbake og hemoriden blir mindre og mindre

-Smører med krem, evt bruke stikkpille om de blir verre.

-Sitter ikke lenge på do av gangen.

-Tørker HELST bare med klut m vann, eller våtserviett. dette er med på å både lindre, og på å få hemoriden til å bli mindre.

Dette reddet meg forgje svangerskap, og jeg praktiserer det nå og... den lille jeg har er verken vond, og har heller ikke endret seg annet enn å bli mindre :)

Verdt ett forsøk.

Er og tredjegangs.

Skrevet

oki.. takk for tips jenter!

Skrevet

Har en mistanke om at det kommer snikende her også... Så jeg slenger meg med på en "takk for tipsene" :-) Vi er i hvert fall ikke alene... :-b

Skrevet

Fikk også hemmorider etter første mann og ingen salver eller stikkpiller hjalp meg.

Kjølte ned med kald klut/is, dyttet den inn igjen og smurte på honning! Forsvant som dugg for solen. :)

Visste at honning var en gammelt kjerringråd, men at det skulle være så effektiv hadde jeg aldri trodd. Prøv! :)

Lykke til, er et hel.. Jeg vet....

Skrevet

Jeg fikk også hemmorider med andre mann,men så kom de igjen nå i tredje svangerskapet. Vi har en kirurg lege som venn som jobbet på Ullevåg sykehus,og han sa det til meg,at hemmorider går aldri vekk. De går vekk en stund men så kommer de igjen. ;-( kjedlig at det er sånt ,men om man er veldig plaget av det så kan man operere det vekk,men det anbefalt han ikke til meg,fordi måten de operere på var ikke fristende. Det var snakk om at de vrir endetarmen og opererer vekk der hvor er hemmorider,etterpå tar det litt vondt tid til det gror ,høres helt forferlig ut.Men tips jeg fikk fra ham var spise masse suppete mat,og ikke så mye tørr mat som skiver og sånt,da kommer de fort igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...