Verdens tøffeste mamma Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Her har det bygd seg opp sakte men sikkert.. HUn er enebarn og veldig trassig innimellom.. HUn sparker, klyper og slår om hun ikke får viljen sin... Hun er veldig språknem og kan kverulerere som bare det.. Er konsekvent hele tiden, men det er jaggu ikke lett.. Heldigvis er hun også verdens skjønneste!! :-) Noen som har noen supre råd??
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Nei det vet vi iiiiiingen tiiiiing om :-D Jepp, har en treåring som er veldig trassig om dagen..... slitsomt. Min er også veldig språknem så den kveruleringen kan jeg alt om..... Høres jo ut som en miniatyr-voksen der han svarer og holder på;-) Men min er ikke "voldelig" da, heldigvis.... Men det hender jeg må holde han fast for å få på klærne. Og da gjør han seg så slapp som det er mulig for en 3 åring. Jeg har også en på snart 7, så jeg vet at det går over, om det er en trøst:-))
Verdens tøffeste mamma Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2009 hehe.. takk for gode ord.. :-) Gleder meg til det går over..
Lovemelikeyoudo Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 jepp, jepp! Snulla her er meget bestemt og får hun det ikke som hun vil er hundre og ett ute! Hun er også verdens søteste, og veldig høflig. Det er bare det at det skifter så fort=)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Bare hyggelig, og det ser ut til at det bare er vi to som har trassige tre-åringer:-))
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Eldstemann ble et lite monster da han ble 3 år ;-) Gikk fra å være søt og føyelig til helt umulig... Nå er han 4,5 år og det begynner å komme seg.
winneboo Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Å jadda! Har ei på 3,5 år som mener hun er sjefen i huset og lever derretter. Prøver så godt jeg kan å være konsekvent men skal innrømme at energien ikke strekker til hver gang. Så ris til egen bak. Jeg skal prøve å bli flinkere til det Alikevel tror jeg at det er en periode alle barn og voksne må igjennom. Mine råd(som jeg ikke alltid klarer å følge selv) La barnet ta avgjørelser i forhold til alderen\modenhet. Da får det følelsen av å få være med å bestemme over sitt eget liv. Vi voksne bør ta avgjørelser barna ikke kan ta og stå for det vi sier. Gir vi advarsler og til slutt en konsekvens må vi følge denne opp. Lettere sagt enn gjort såklart. Men det er dette jeg prøver å oppnå. Noen ganger gir jeg meg fordi jeg er så sliten at jeg ikke orker å krangle. Dumt men akk så mye lettere der og da, men desverre gir man litt så krever de enda mer. nei huff det er ikke lett
mai mammaen til to Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 jaaaaaaaaaa vi har og en mega trassig tre åring. kjenner meg meget godt igjenn i den kvelueringen. hun argumenterer i ett og vet akkurat hva hun skal gjøre for å få det som hun vil. arg. hehe. men hun er heldigvis verdens søteste da. har så mange vittige kommentarer, og er veldig snill og grei å ha med gjøre. helt til noe ikek går helt som hun hadde tenkt. f.eks så skriker hun like høyt om det er rusk på stolen hennes som hun gjør om hun faller og slår seg. så er aldri lett å vite hva hun skriker for. hehe
Sassy. Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Ja ! Det kom som lyn fra klar himmel på 3-års dagen... Mellomste var også veldig trassig, så vi har funnet ut at det beste er å være bestemt, konsekvent og ikke vike for vi er trøtte (ikke alltid like lett...). Når hun først bestemmer seg for å være vrang nytter det ikke å godsnakke med henne, da må hun først få rase fra seg litt før hun kan snakkes roligere. Tar henne da i et annet rom at hun ikke forstyrrer andre i huset (søsken). Blir noen strie tørner, men vet det går over etter 1-2 år. Det sies at hver alder har sin trass, og det er sant (eldste blir 10, og trasser enda), men syns til nå 3 års trassen er verst, da er det helt umulig å snakke med barnet og det blir mye hyling og skriking, de trasser godt når de blir større også, men uten hyling og skriking (som oftest) og de gir seg lettere (da vet de jo mer hvor grensa vår går, og om en har vært bestemt hele veien, så gir de seg lettere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå