Gå til innhold

Våkner veldig tidlig... Trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 15 måneder, og de 3 siste ukene har hun våknet veldig tidlig. Hun kan nå våkne i 5-tiden (stort sett mellom 5 og 5.30). På dagen sover hun mellom 1,5 og 2 timer (noen få ganger 2,5 t). Hun legger seg kl 19.00 (og er da stuptrøtt). Er det noen andre som har hatt eller har samme problem. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har akkurat det samme problemet. Har prøvd det meste av å sove mer, sove mindre osv osv... Nå har det pågått så lenge at jeg har innfunnet meg med at dagen vår begynner kl 0600...

Skrevet

Jeg har bare gitt opp, og gir han melk når han våkner så tidlig.. da sovner han igjen. Før gjorde han ikke det, og dagen startet i 5 tiden, men så plutselig begynte å han å sovne med litt melk... jeg er B mennesker og gir heller gjerne melk da, han er nemlig ikke klar til å starte dagen da selv heller, supertrøtt hvis vi står opp. Og jeg er hvertfall ikke klar. Sikkert ikke et riktig råd å gi, men funker her. :-)

Skrevet

Har kommet sånne perioder hos meg også.Kan være tenner på vei og andre ting.Men når gutten min våknet så tidlig,så prøvet jeg og gå inn og roe han ned.Først prøvet jeg noe drikke på flaske mens han ligger i senga,så gikk jeg ut igjen.Bare ha litt svak lys så du ser noe på rommet:),Virket ikke det,så tok jeg han opp og trøstet litt.Men tok han ikke ut av rommet og hadde mest ikke lys på.Når han roet seg,så prøvet jeg og legge han i senga igjen.Når han hadde sånne perioder,så måtte jeg bare stå på.Jeg står ikke opp så tidlig nei.Det har virket.Nå sover han til ca 8-9 tiden på morgenen.Her har det vært en grunn til sånne perioder.Pga gutten min pleier ikke stå opp så tidlig,og jeg ser han er trøtt åver-trøtt selv om han har våknet.Enten er det tenner,ørene har han hatt plager med,tett nese,drømmer eller noe annet.Stå på,det lønner seg.Kommer slitsomme netter av og til:)

Skrevet

Hei hei, gutten min på 14 mnd hadde en periode da han sto opp fem om morgenen han også. Eller han gjør det innimellom nå også. Vi har vel egentlig bestemt oss for at det er uaktuelt å stå opp da, hehe det er jo natten.

Jeg er B-menneske selv og har testet hva som skjer om jeg bare går inn til han uten å slå på lyset, legger han ned forsiktig, gir han smokk og koseklut uten å si en pip til han, legge han ned og gå ut.

Ja han gråter når jeg går ut, men det går over etter en stund. Må inn en gang eller to ( sjelden) noen ganger, men det er som om han skjønner ok, vi står ikke opp riktig ennå.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg tar jenta mi i sengen lamme oss og hun får fremdeles pupp. Hun sover ofte som en sten mellom oss til 8-9 om morgenen (når vi har fri).. Og det er jo så koselig!:)

Er også B-menneske og gjør mye for å få sove lenger, men har ingenting i mot i å ha henne sammen med oss uansett så da er det jo en vinn-vinn situasjon. Klart barnet synes det er herlig å få sove tett inntill foreldrene også. Stort sett alle vil jo sove inntill noen, med litt plass til seg selv selvsagt!;)

Skrevet

Takk for tilbakemelding alle sammen. Hun våknet like tidlig idag dessverre, og jeg aner bare ikke hvordan vi skal få orden på dette. Hun er våken og glad når hun våkner (i 5-halv 6 tiden). Hun er ikke interessert i å ligge sammen med oss. Når hun våkner er hun som en propell, og det er hun til hun sovner igjen. Jeg må bare håpe og tro at dette er et forbigående problem...

Skrevet

Hmmm vi hadde en periode litt småleker i sengen som småen kunne pludre litt med før han sovnet av seg selv igjen. Går jo ann å teste ut. Håper det ordner seg;)

Skrevet

vi hadde det likedan med vår sønn på 14 mnd. løsningen vår var:

- legges nå kl 18, dvs 1 t tidligere enn før.

- han blir aldrig tatt opp av sengen før kl seks tidligst.

- dentinox hvis han er i tannperiode.

det tok ca to uker å løse det. det var to uker hvor jeg sto opp halv fem-fem (når han våknet). da innstilte jeg meg på at dagen var i gang, så ble jeg ikke irritert over ikke å få sove lengre. jeg gikk inn og la ham rolig ned+smokk+sutteklut+dentinox så mange ganger det krevdes og det funket bra. det ble mindre gråting\sutring og vips så sov han til 7-7.30. alle har det bedre i familien når barnet sover!!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ei flaske med lunken melk er redningen her. Da går det fort 2-3 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...