Gå til innhold

Tankeløs...


Elvegris

Anbefalte innlegg

Har vært og badet med sønnen min i dag i et badeanlegg hvor det er flere varmtvannsbasseng samt boblebad. Og det slo meg ikke før jeg kom hjem at dette kanskje ikke var så smart når man er 20 uker på vei? Noen som har en link til anbefalinger når det gjelder gravide og offentlig bad/boblebad?

Angrer fryktelig på at jeg ikke sjekket dette FØR jeg dro på familietur til badeland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha hørt at dette ikke er farlig. Kommer ikke noen bakterier opp til livmoren uansett. Så tror man kan bade og kose seg som vanlig :) Ofte er det jo klor i bassengene, og det dreper det verste av bakterier uansett, hvis det var bakterier du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg også at jeg har hørt og har lest noe sted...at det ikke er farlig å bade når man er gravid.Dessuten bruker fellesbad ganske mye klor pgr av bakterier som hun over her sa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg tror du kan slappe helt av, har blitt anbefalt bassengtrening, og jeg tipper den foregår i offentlig basseng, så er nok ingen fare:)

Bare bra å være aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Svømming er en av de aktivitetene som oftest er anbefalt under svangerskap, så jeg tror det da ville vært advart mot offentlige bad hvis dette skulle være en fare! Tror nok du kan ta det helt med ro og bade med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste er boblebad som jeg har hørt ikke var det beste, men det er sikkert bare for å være på den helt sikre siden for å ikke få søksmål og diverse, men om du tenker veldig på det får du snakke med jordmora di, hun kan nok sikkert berolige deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...skjønner ikke hva som skulle være farlig for hva om man er 20 uker på vei. Hvis du ellers er frisk og ikke selv har noen infeksjoner eller allergier så spiller det vel liten rolle hvor du oppholder deg i et offentlig badeanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg mener å ha hørt et eller annet sted, er at man skal være forsiktig å oppholde seg i boblebad/varmebad/badstu over svært lang tid, da dette over lang tid kan føre til at kroppstemperaturen stiger som ved feber. Men vanlig bruk er ikke noe problem. ",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hadde time hos jordmor i dag og nevnte det for henne. Hun sa at en ikke anbefaler at en sitter mer enn 20 minutter i boblebad pga fare for overoppheting av fosteret, men at korte boblebad går helt fint dersom man ikke har blødninger eller sånt noe. Men de siste seks ukene før termin skal man helst ikke bade i offentlige bad i det hele tatt, pga økt fare for infeksjon i denne tiden. Visstnok fordi slimproppen kan gå uten at man er klar over det og da er det "åpent" inn til babyen.

Så da er jeg litt klokere enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...