Gjest I og lillegutt Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Ble alene med sønnen min i januar. Jeg og BF gikk fra hverandre pga svigermor, var veldig fornuftig der og da. Men når jeg ser tilbake på det så var det utrulig dumt og egoistisk av oss! Vi prøvde jo faktisk ikke å ordne opp i noe som helst. Skal være sakt at vi slet veldig med elendig økonomi fra før av og dette slet en del på forholdet. Nå klemmer vi og sier gla i deg, med andre ord så har vi god kontakt selv om vi holder oss unna hverandre. Har spurt han om vi skal prøve terapi siden vi gav opp så fort men han virket ikke særlig begeistret for det. Ikke vet jeg heller om jeg ville blitt sammen med han igjen om det skulle bli aktuellt. Iallefall.. Jeg går ikke på skole og jeg jobber ikke. Går å venter på at høsten skal starte så jeg får gjort ferdig utdannelsen min. Er forferdelig kjedelig å gå hjemme hver dag! I tillegg er jeg syk.. Eller de fant en cyste på den ene eggstokken, den er heldigvis godartet. Jeg er kjempetrett og sliten for tiden. Jeg har ikke bilsertifikatetet så alt blir jo tusen ganger mer tungvindt. Handling etc. Ingen av familien min bor i nærheten, så det er det ikke mye hjelp eller støtte.. Å jeg røyker, selv om sønnen min har astma! Nå har jeg riktignok holdt meg unna siden fredag men går bare å venter på å sprekke siden jeg er nedfor fra før av. Skulle gjerne funnet meg en god kompis som jeg kunne fått litt nærhet og gjerne litt kjærlighet av.. Jeg ser på det som en umulig oppgave siden selvtilliten er på bånn. (hjelper ikke på at jeg går med konstant dårlig samvittighet til sønnen min i forhold til røyking og at jeg & BF gikk ifra hverandre--) Jeg ser jo strengt talt ikke ut. Strekkmerker overalt, skrukke pupper og brei mage(sånn typisk "jeg har vært på tjukka og tatt KS mage..") Også blir jeg irritert på meg som lar alt gå inn på meg for tiden.. Føler meg helt forferdelig mislykket og synes alt er kjipt og trist. Er glad jeg har sønnen min, han er et stort lyspunkt
2søtesmåh Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Stump røyken Tenk positivt få et sunnere kosthold itl daglig Tenk positivt Begynn og tren Tenk positivt spør familie om lån til å ta lappen,- trenger ikke ta lang tid,- men koster litt Tenk positivt Du har vært røykfri i to dager, ergo er nikotin ute av blodet og abstinenser er over..Det er forresten kun abstinenser i "Hodet dit" ,- ikke FYSISK som ved alkoholkutt eller andre narkotiske stoffer Tenk positivt Meld deg evt på et treningsstudio for punkt 5. Slik utvider du din omgangskret Tenk positivt
~Maja Mor~ Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Hei! Enig med 2søtesmåh...Noen forandringer hadde gjort deg godt, men det er sikkert ikke så lett å begynne...men vær den du ønsker å være for din sønn. Vær et forbilde, bry deg om deg selv nok til å være en du selv er glad i. Les boken "Endelig ikke røyker" mange har klart å slutte med den boken, mye fornuftig der. Håper det kommer mange gode dager for deg fremover, man trenger det i en slik fase. Og til slutt så håper jeg at du ikke røyker inne med babyen din... Masse lykke til, håper du har venner som kan hjelpe deg med å få ting på plass. ps Veldig fint at du og barnefar har et godt forhold, det vil barnet deres ha stor glede av :-)
Gjest I og lillegutt Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Takk for gode råd Trur jeg bare har en tung periode akkurat nå, går nok oppover igjen snart. Jeg røyker ikke inne nei, og røyker ikke når vi er ute å leker. Tar en røyk ute når han ligger og sover. Vennene mine "stakk av" når jeg ble gravid. De jeg har kontakt med har barn selv og er som regel opptatt med sitt om dagene.
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Ville bare gi deg en god klem, jeg! Føler meg også utrolig mislykka til tider, og føler at jeg ikke strekker til på noen punkter. Men som hun over skriver, så gjelder det å tenke positivt selv om det av og til ser svart ut. BF og jeg gikk fra hverandre nesten likt som dere, men jeg føler at det var en riktig ting å gjøre. Dessverre har ikke vi et like godt forhold som dere har, så det synes jeg du bør være stolt over, jeg! Det gjør ting så mye lettere, og er også til det beste for gutten deres! Det med kroppen din kjenner jeg meg også utrolig godt igjen i, jeg føler at jeg aldri har tid til å ta en lang dusj, har aldri råd til frisør så jeg ser ut som et lykketroll med rosa hår, dasser alltid rundt i de samme klærne, med sminken på halv tolv. Sånn egentlig synes jeg det høres litt sjarmerende ut når jeg beskriver meg selv, det er jo litt sånn det er å være mamma! Og tro det eller ei, jeg har funnet meg en helt fantastisk kjæreste, som elsker meg og synes jeg er nydelig akkurat som den bustete småbarnsmammaen jeg er! Vet du hva, jeg tror du skal bruke den siste tiden frem til skolestart med å glede deg, jeg! Når man studerer får man litt avkobling fra det å være "mamma" hele tiden, man får være seg selv, man får brukt hodet litt, føler man utretter litt mer, og ikke minst; man møter nye mennesker! Tror det kommer til å gjøre underverker! Og når det gjelder røyken synes jeg du har kommet en lang vei allerede bare ved å innse at det ikke er så bra for gutten din, og at du allerede har vært røykfri noen dager! Man må jo begynne et sted! Pluss at jeg tror vi alle har dårlig samvittighet for noe når det gjelder barna våre. Det viser bare at ingenting er godt nok for nurkene våre. Håper du føler deg bedre snart! Stor klem fra
~Maja Mor~ Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 :-) Håper du får den hjelpen du trenger. Klarer du deg økonomisk? Er du klar over dine rettigheter? Har du en hobby? Kanskje du kan treffe noen her inne som du kan bli venner med? Venner er så utrolig viktig! Jeg må gå nå, men send meg gjerne en PM, så hjelper jeg deg så godt jeg kan :-) Klem fra meg
Gjest I og lillegutt Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Søt du er muffin Begynte å gråte av innlegget ditt, kjente meg så igjen. Flott at du har funnet noen som tar deg som du er og er glad i deg Skal prøve å bli flinkere å gje meg selv komplimenter, kanskje jeg innser at jeg faktisk ikke er så ille.. Klem tilbake til deg
Gjest I og lillegutt Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Jeg klarer meg økonomisk ja, det har heldigvis ordnet seg. Har ingen hobby, vet egentlig ikke hva jeg liker. Hehe, jeg er håpløs Skal tenke over hva jeg kan begynne med, kanskje jeg skulle male litt eller starte på den boka jeg bestandig har sagt jeg skal skrive.. hmm. Klem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå