Gå til innhold

Ærlig talt (ang navn på barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man på død og liv liker et navn så godt, og det er mildt sagt VELDIG spesielt,- så hvorfor kan dere ikke ta navnet selv? Og ikke la barna ta "støyten" med å fremme et navn som flesteparten av landets befolkning faktisk VIL rynke på nesa av? Ikke oppi trynet ditt eller ungen din sin,- men når de er vel hjemme..Og andre barn vil nok ikke nøle med å rynke på nesa der og da,-og det som verre er, om navnet er FOR spesielt/gir sære assosiasjoner....

Man kan jo velge og bytte navn så ofte man vil, så hvorfor må man prakke på ungene et forutbestemt mobbenavn..VIL dere at banra skal bli flaue over navnet sitt...Og ja, tenker på Klaus-Betlehem. kødd eller ikke,- det er uansett ikke det VERSTE navnet jeg har hørt.....Kall ungen din noe normalt og ta det "unormale" selv..Evt "gjem" navnet og spør om ungen vil ha det når han/hun er gamel nok til å være med og bestemme så kan dere evt velge SAMMEN å gi ungen det "rare" navnet...Eller ungen kan "få det " i 18 års gave og velge om han/hun vil bytte til det eller ikke....

Snakker ikke her om stygge vs fine navn,- så lenge det er VANLIGE navn så må foreldre kalle barna sine det de vil.. JEG kaller ikke ungen min SVERK selv om det VAR et vanlig navn i min slekt for ca 4 generasjonr tilbake og bakover.....De er ikke vanlig nå og kan gi uhyggelige assosiasjoner hos andre barn som får høre det... Men jeg liker det selv....Kanskje lillegutt vil ta det "inn i familien" gjen når han blir gammel,- det hadde jeg syntes var fint isåfall..Men det ER spesiellt, VET mange/flertllet synes det er stygt, og da tar man hensyn til barnet,- gjør man ikke???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...