YallaYalla Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Hun er syk for hundrede gang dette året og hoster og hoster, Efedrinen hjelper som vanlig ikke. Jeg har en flaske Cosylan stående fra sist jeg selv var syk med hoste.. Noen som vet om det er greit å gi henne og i så fall hvor mye?
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 ville ringt legevakt og spurt jeg. Det er jo varselstrekant på den, og den inneholder vel alkohol. For å være på den sikre siden hadde jeg spurt noen som vet helt sikkert!
litakine og Theodor Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 inneholder ikke den en form for morfin? Vet at den blir brukt av folk for å oppnå rusfølelse.... ville ikke brukt uten å rådføre meg med lege
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 man MÅ konsultere lege før man bruker cosylan. Jeg prøvde å få det pr. tlf, men måtte ned til time. Jeg fikk det, og det endte med at jeg først måtte knaske zyrtec, så måtte jeg til legen å få kortisonsprøyte, og når jeg fikk problemer med å puste måtte jeg på legevakta å få 5 STERKE antihistaminer, pluss en flaske phenamin..... jeg så ut som en kjøttkake! Jeg hovna opp i ansiktet, øya var såvidt åpne. Blemmer under føttene, i håndflata... svære hevelser på armene og knærne... moralen er, KONSULTER med lege! Og god bedring til jenta di!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 NEI!!!!!!! Eg ringte ein gong og da var gutten min 4år for han hosta også så veldig og holdt på lenge. Fikk til slutt lov å gje han ein liten skvett hvis det ikkje ga seg men da MÅTTE eg reise til legen dagen etter hvis eg ga han det, fikk jo tilmålt kva han evt kunne få. Det var for å ha det i bakhånd hvis det virkelig ikkje ga seg og ingen fikk sova....... Ring legevakta og ikkje gje noko før du har snakka med ein lege der!!! Det er morfin i den så den er veldig sterk!!! Eg sliter hvis eg tar den når eg våknar om morgon, har slim som eg kjenner må opp men klarer det ikkje.......hostar heller eg har eg finne ut....
YallaYalla Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2009 Ok, takk for råd, da blir det heller hoste en stund til her
Gjest Orkideen Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Følge felleskatalogen skal det ikke gis til barn på under 2 år.
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Har selv fått det på resept til 2-åringen, men ville ikke gitt det hvis det ikke var skrevet ut til han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå