Gå til innhold

Vanskelig periode - midt mellom dagsoving og ikke dagsoving?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Jenta vår på 21 mnd nekter å sove på dagen lenger.

Hun pleier å legge seg mellom 11 og 12, har alltid sett på henne når hun er trøtt. Men nå er det tydeligvis slutt - kan legge henne 12, og hun kan ligge i 1 time i senga si og prate med seg selv! (Gråter ikke da). Siden hun ikke gråter regner jeg med hun ikke er trøtt, så jeg har gitt litt opp. Men så kommer problemet, for når klokka er 16-17 er hun stuuuptrøtt og sovner omtrent stående. Er vi ute og kjører bil sovner hun med en gang, og hun kan gjerne gå og gjemme seg et sted for å få sove litt.

Og da vil hun jo selvfølgelig ikke sove om kvelden...

La henne 18:30 som vanlig, og hun ligger fremdeles og snakker med seg selv der inne. Gråter ikke, da. Hun klarte å snike til seg litt søvn i bilen i ettermiddag...

Hvordan løser man dette da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt samma problemet selv..det kan hjelpe å legge dagsøvnen litt senere på dagen fks kl 1 halv 2 om hun kan klare å sove da,å la henne først sove halvparten av tiden som hun pleier åsså ser du hvordan det går til kvelden..for d virker som at hun må sove litt å dagtid enda..er litt vanskelig i de overgangsperiodene..men prøv å finn ett klokkeslett der hun er trøtt før d blir forsent! lykke til da:)

Skrevet

Ja, må vel kanskje prøve å skyve sovingen den veien uten at det blir for sent... Hun trenger nok å sove litt på dagen, men det blir vel vanskelig å finne rette tidspunktet.=P

Jeg kan jo også vekke henne tidligere, men det er kanskje ikke så bra?

Hun sover ca 12 timer om natten...

Skrevet

mini, som er like gammel som din, sover fra ca 1-3, og så legger han seg litt senere, rundt 7... nå som sommeren er her og det er lyst døgnet rundt (finnmark) sliter vi litt med at han ikke er trøtt 7, og legger seg nærmere 8. han sover ca 12 timer han og. det fungerer fortsatt kjempe bra, men han må sove på dagen, ellers blir han utrolig forbanna :P

Skrevet

Minsten min er snart 2,5 år, og sover 1 t i barnehagen, men aldri hjemme. Fungerer fint :-)

Skrevet

Ja, håper det går over til det snart da :-) Må ihvertfall prøve å få henne til å sove en liten halvtime tidlig på ettermiddagen tror jeg, så det ikke blir rabalder om kvelden... Men det går vel over=P

Til høsten begynner hun jo i park da, hvordan skal det gå om hun da har sluttet å sove på dagen og plutselig får behov for det igjen? Jaja, den tid den sorg=P

Skrevet

vi har måttet sette en grense på dagsovingen, maks 1,5 time, og aldri etter halv tre... da blir han umulig å legge på kvelden. Men merker han er vanskelig å få til å sove på dagen, særlig i helgene... Blir vel ikke like sliten hjemme med meg som i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...