grolla Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Min lille gutt har de siste ukene stadig hatt feber i perioder på tre-fire dager. Jeg skal oppsøke lege angående dette i morgen, for jeg begynner å bli ganske bekymret for gutten min som aldri blir skikkelig frisk! Men i denne andledning har vi altså måttet være borte fra jobb enkelte dager. Voksne har jo mulighet til å benytte fire egenmeldinger per år, uansett hvor mange dager man evt er borte (maks 24)(avhengig av om du er med i en IA-bedrift eller ikke). Men gjelder samme regelen for pass av syke barn, eller har man da 10 enkeltdager til disposisjon, altså 10 egenmeldinger i teorien? Lurer på dette fordi vi nå har vært borte en del på grunn av lillegutt,og jeg begynner å bli redd for at dette kan bli en økonomisk belastning for oss, for de siste ukene har vi brukt fire meldinger, men altså ikke så mange dager! Setter veldig pris på om noen kan svare litt raskt på dette!
ApriIbaby Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 dere kan være borte fra jobb 10 dager hver. de kan være sammenhengende eller enkelt dager
olla Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 riktig som aprilbaby sier, det er likegyldig når en tar dem, 10 dager pr forelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå