Gå til innhold

noen som vet??

Mamma til en Prins<3Juli-spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! :)

lurer på om noen av dere vet hvordan det er når det gjelder farging osv av håret når du er gravid..

jeg har litt for mørkt hår, synes jeg selv. derfor har jeg tenkt å ta av farging og farge det en annen farge etterpå. Kan dette skade babyen??

( den avfargingen jeg har tenkt å ta er e nyere type, en som ikke skader så mye på håret og ikke er så sterk som den valige )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det skal være noe problem å farge håret nei. Jeg har i alle fall gjort det i svangerskapene, og ingen har noen gang sagt at det ikke bør gjøres. De jeg har spurt, har sagt det er uproblematisk.

Skrevet

Jeg vet at det er mange som unngår hårfarging i svangerskapet ja. Det er jo ikke naturlig og man bør vel unngå kjemiske stoffer så godt man kan.

Skrevet

Nei, det kan ikke skade babyen :)

Hvis man tenker etter litt så er det egentlig ganske logisk.. har du aldri sett en gravid frisør?

De jobber med dette dag ut og dag inn... den eneste forskjellen det utgjør for dem, er at de utfører den daglige farging av hår under avtrekk i større grad enn ellers.

Du skader verken babyen eller deg selv ved å farge håret ditt/avfarge ett par ganger i løpet av svangerskapet.

Skrevet

Jeg tror det var før man ikke skulle gjøre det, fordi da var det ammoniakk i all fargen.. er ikke 100% sikker da.. men den avfargingen du skal ta, er det hos frisør eller noe du tar hjemme? jeg kunne tenkt meg å gjort det samme!

Skrevet

jeg har tenkt å ta avfarging hos frisør =)

Takk for svar jenter =)

Skrevet

Det som kan være litt vanskelig er at håret ikke reagerer som normalt og at resultatet ikke blir helt hva man har tenkt seg.... ;D

Skrevet

Nå finnes det jo frisører som bruker organiske produkter der det ikke er tilsatt kjemikaler. Jeg velger det da jeg har ganske lyst hår og må lysne etterveksten innimellom. Men har en søster som sier det ikke skader som er frisør... og spurte legen når jeg tok UL og hun mente det ikke skadet noen ganger. Men vil du være på den sikre siden så velg organisk.... det koster det samme og det er i de fleste byer nå:-)

Skrevet

Fikk beskjed fra min jordmor om at hårfarging ikke var anbefalt pga. kjemikaliene. Men mange av de som var på gruppetimen var veldig overrasket over dette, og flere flergangsfødende sa at de hadde gjort det i alle sine svangerskap.

Må vel bare finne sine egne grenser og følge dem.

Jordmoren sa også at det er verre å påføre fargen på huden enn det er å puste den inn, men at det fantes eksempler på at frisører har fått over på svangerskapspenger (en form for sykemelding der man ikke bruker opp trygdeopptjeningen) fordi arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge godt nok.

Skrevet

Jeg har hørt fra flere steder - og lest - at du bør unngå å farge håret mens du går gravid. så framt du ikke bruker helt organiske og naturlige produkter. Kjemiske stoffer fra fargen kan være skadelig for fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...