Gå til innhold

Norwegian by incetion!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har du pakket? hatt en fin helg? Fått 'skotten' hjem" Eller en som lukter katte piss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You're killing me! Ha ha ha ha!

The latter of the 4!

Måtte bare hive alt fra bagen hennes rett inn på vaskerommet, he he! Tok ingen sjanser der! Stakkars jenta, det første jeg sa var "hei jenta mi, mamma har savnet deg, now go and take a shower, you stink!" LOL!

S kommer ikke hjem før imorgen. 4 dager helt alene med ungene og "no school" er nok til å ta livet av meg, men jeg har gjort det beste ut av det...vi har hatt picnic og gått tur, vært på Mcdonald's og lekeplassen o.l.

Not packed yet, dere da? Jeg pakker alltid i hodet mitt først og så i virkligheten, ikke helt ferdig i hodet mitt enda, he he!

Dere da? Drakk du opp Masi'n din på fredag? Jobber F mye i helgene?

Skrevet

LOL - mommy loves u, now go take a shower! ha-ha! Kattepiss er en forferedlig lukt. De må bare ha blitt imun mot det de som har inne katter eller?

I hear u about 4 days alone w.kids...F jobber når det er 'peak helg'. Type Kristi himmelfarts dag tors = langhelg for mange. Da er de busy og alle mann på dekk. han var hjemme midnatt fredag reiste igjen med 7 toget lordag og var tilbake igjen rundt 23:00 lordag kveld...MEN - det var værre i USA. Der har man jo aldri fri. her har han hvertfall sondagsfri og mere ferietid. Da var det ofte 4 hele dager istrekk alene slik som du gjor nå. Med 2 bleie barn, fun-fun-fun.

Jeg driver også og pakker i hodet mitt, he-he. Må starte og legge i koffertene nå snart. Morgendagen kommer til og fyke unna, og vi må være på Gardermoen kl 05:00 tirs. morgen!!!! Yohooo!

Jeg drakk halve Masi'en på fredag og resten i går kveld. Skal man være alene må man kose seg. Eeeeelsker Masi. Mmmmmm...

Skrevet

Ja. Masi er en utrolig god "kose-vin", anbefaler den til kundene mine, he he!

Idag var vi og besøkte hestene sammen med sv.mor, og kattepiss dronninga klagde over hvor ille det luktet i stallene, sa hun hadde lyst å kaste opp *dramamama*!....da tenkte jeg for meg selv: "ja ja, men hestelukt har man ikke INNI stua si liksom!" He he

Jeg tror jeg har glemt hvordan arbeidslivet er i USA, har blitt skikkelig bortskjemt av å bo her i Norge jeg! Vi har det kjempe godt her egentlig, og når jeg forteller folk i USA hvordan vi har det her så kjenner jeg at jeg blir nesten flau, for det høres ut som jeg skryter eller lyver. Mange nordmenn som ikke skjønner dette, klager over NAV o.l. Synes vi er utrolig heldige, Jeg er heldig som har fått "norske" barn. Ok, I'm stepping down from my preacher's chair now! LOL! Got a little carried away there! Men er du ikke enig?

Kl.5? Det var tidlig. Når tid må dere stå opp da? Jeg don't do Gardemoen early in the morning, he he.....det tar nesten 3t. for oss å kjøre dit. Flyet vårt går kl.17, jentene rekker tom å gå på skolen den dagen, de er ferdige 11.15. Never get that, what's the point of a 2 hour 45 min. school day? LOL!

Skrevet

Vi er så på net. Jeg foler akkurat det samme når jeg forteller venniner i FL om hvordan det er her i norge. Også klager man....De trodde virkleig vi tullet i FL når vi fortalte at de her i Norge utbetaler 34,000 kr når man har fodt en baby!!! Her fikk jeg hore...;men, skal du ikke begynne og jobbe da slik at du får litt penger etter at du foder? - ellers så får du jo BARE engangsstonad.." Bare...vi syntes det var fantastisk. Ville ikke ha I & S i 100% bhg mnd. etter at vi hadde flyttet fra USA til Norge liksom. Bare for at jeg skulle opparbeide mine 6 mnd. jobbtid for og få betalt perm. og barnetrygd og kontaktstotte tror de vi bare dikter opp tror jeg, lol!

Ja, arb. livet i USA er hardt. De jobber lange dager, ofte 6 dagers uker, og har minimal ferietid. 6 ukers barsel perm...også lurer man på hvorfor am. damer ikke ammer?

Nei, vi har det bra her sånn sett. Bare det sosiale vi sliter litt med som får oss til og lengte tilbake. Dårlig service og frekke folk, LOL! Vinteren er også hat. MEN - nå foler vi at vi lever igjen! Nå om dagen foler vi oss hjemme. Og sikkert enda mer neste uke! Yohooo!!! Savner strand og plamer!

Heste lukt er litt 'koseligere' enn den stramme katte piss lukten synes jeg da, he-he. Også har man den ikke i stua nei - Good point - LOL!

Vi må stå opp ca. 3:30am. Tar ca 45 min til G. Zzzzzz....vet du om disse charter airlinene lar deg 'spelise sammen kolliene'? Vi pakker alle 5 i 2 kofferter og en ryggsekk. Liker 'travel light'! 20x4 pers.=60kg, eller er de 'sticklers' ti lat det må være 20kg per pers. på disse Airlinene? Vi reiser m/Thomas Cook/Ving. hva reiser dere med?

Og NEI - jeg fatter ikke timeplanene i skolene her! What's up with that? I starter i Aug. Hvorfor ikke samme tidene hver dag? De starter jo ikke til samme tid hver morgen en gang?

Skrevet

Vet du, jeg har ikke peiling egentlig men jeg ville tro at det er 20kg. per person per kolli.....tro ikke du kan ta 40kg opp i en koffert (uten å måtte betale ekstra) :-( Har du pakket 2 kofferter som veier 40kg hver eller? Kan du ikke ringe de imorgen å høre? Kjedelig å betale overvekt. Vi reiser med Thomas Cook tror jeg. Vi reiste med de til Thailand også, ikke verst egentlig til å være charter.

Har dere kommet noe lengere med "moving plans"? Skjønner deg kjempe godt ang. det sosiale, selv om jeg savner USA noe voldsomt av og til (særlig midt på vinteren, he he) , så vet jeg at det hadde vært utrolig vanskelig å flytte tilbake etter så mange år, livet mitt er her nå føler jeg og det er egentlig en deilig følelse. Synes dere er skikkelig tøffe som våget å flytte tilbake hit. Og ikke minst F som kunne ikke et ord norsk, utrolig tøft gjort!

Yeah, School in Norway!? Et lite tips: Get a chalkboard in you kitchen and write EVERYTHING down! LOL!

Skrevet

Gikk litt fort her, ser nå 2 koffert@ 30kg. LOL!

Skrevet

Hadde håppet og slippe og styre med 4 kofferter. har pakket 2 kofferter og vi har ryggsekk til cosmetics, babymat, og annet nic-nacks. pakker alltid slik vi. Er somregel ikke noe problem med vanlig rutefly, de legger bare sammen kiloene......

Vi skal ha alle oss 5 og disse koffertene + vogn videre på buss til hotellet osv...Får ringe de i morgen. Ellers får vi bare si "ok - hold on pls.' Også bare legge ned koffertene på gulvet og begynne og ta ut og lempe over i en extra bag e.l. LOL!

Vi vil veldig gjerne flytte herfra. Alt her skriker 'svigerinne' for meg. Hun er fodt og oppvokst her. MEN - housevalue is sooo much better here, than where we want to live (asker). Og jentene gleder seg til skolen her osv. Vi får kjenne på det neste vår. Det er for sent for neste skoleår uansett.

Det var F som 'pushet' for og flytte til Norge. han visste jeg aldri ville flyttet til Irland, da var Norge 2nd best for han. Nå er vi jo også bare 2t flytur unna hans fam. i Dublin. Jeg ville flyttet 'upstate' m/direkte fly til Norge og Irland. New England, Boston, Conneticut, even Pittsburg, he-he. Jeg er glad vi flyttet på mange måter, men savner veeeeldig venner og allt annet familiert i USA. har ikke bodd her siden jeg var 19, så USA foles desidert mer 'hjemme'. Men, det kan jo forandre seg med årene...

I will purchase a chalkboard - good tip, LOL!

Packed yet?

Skrevet

Sorry, jeg måtte bare kjefte litt på jentene mine...de skjønner ikke at det er sovetid nå og skole imorgen LOL!

Uff, ja, herregud... ikke noe moro å bo en plass som "skriker" noen som du misliker sterkt (jeg har fått med meg det, he he) Man må jo trives, det er jo så viktig...."if mama ain't happy, ain't no one happy" slik er det hos oss ihvertfall, he he!

Ok, I got it now! F ville flytte nærmere Irland....that snicky dog! LOL!Wow, I thought it was weird that it was he idea to move to Norway. Og med billig billetter og masse Norwegian vacation time, strong kroner, he's got it made! He he He's a smart fella!

Skrevet

Ja, du må ringe imorgen....man kan jo være heldig ved innsjekking, but I would not risk it, ihvertfall ikke med charter.

Nå tenker jeg på den gangen i fjor da jeg fløy hjem fra FL med Lufthansa. Meg og 3 barn, alene... 9 kofferter, 2 vogner, og 1 bilstol...måtte smiske meg gjennom den ja, LOL!

Skrevet

You know, I have been doing the same the past hour! Grrr....Det er fantastisk deilig på dagen nå når det er så lyst og varmt og deilig, men Boody hell så vanskelig det er og få de til sengs om kvelden. Vi har lystett rullgardin og gardiner.

Men vinduet er jo åpent ellers kreperer de der oppe - og den 'harry' nabo ungene loper jo ute og leker og skriker til 11pm og jentene henger ut av vinduet for og se hva som skjer...We HAVE to move!

Det som 'irriterer' meg, er at jeg tror faktisk jeg kunne ha trivdes godt her (ikke dette boligfletet, men i et annet hus..), men jeg fixer ikke at dette er 'hennes' sted. Det vil aldri bli vårt foles det som...!?!

Ja, ble det ikke Irland, så ble det Norge. 2nd best...he-he.

Vet du, jeg kunne ikke vært mer enig i din filosofi 'if mommy ain't happy - ain't nobody happy', ogdet er det F og jeg sier. Vi har fått sååå mange kommentarer både fra fam., venner samt bhg. på at 'vi burde prioritere barna forst, og tenke på hvordan og flytte vil opprore barna...'. Vi kunne ikke vært mere uenig. Typisk norsk kommentar fra folk som er A4 og har bodd årevis på sammested, ofte barndomms stedet til foreldrene i tillegg, barna har vært i samme bhg, siden de var 13 mnd.....IKKE vår verden medandre ord, LOL!

I'm like a laundry fool her right now. Have you packed yet?

Skrevet

he-he..BLOODY HELL var det!

Skrevet

A laundry fool? Ha ha ha ha.... I can just see ya now....crazy woman on the loose with socks and panties, lock your doors!!! LOL! I'm peeing my pants right now!

Du må ikke høre på hva "andre"(in other words stupid Norwegians) sier og mener, de skjønner ikke en dritt av hvordan det er å flytte så langt, av å føle seg som en "utlending" uansett hvor man bor i verden! Nei, vet du hva, det er du og F som må gjøre det som er best for DERE! Ungene kommer til å trives uansett hvor dere flytter. Husker vi flyttet fra England til USA da jeg var 8år....gikk bra det. Jeg kjenner jeg blir skikkelig oppgitt når jeg hører slike kommentarer som du skrev nå. Dumme dumme mennesker!

Skrevet

Ikkesant! My 'dearest sister in-law' er en slik 'besserwisser som vet ALT om og flytte med små barn og omstille seg osv. Hun har flyttet fra barndoms hjemmet, 10 min unna forste gangen, og 20 min unna andre gangen, 6 mnd. språk kurs i utlandet, også tilbake til hjemstedet hvor de nå har bodd i 7 år og har 2 sostre og foreldrene rett rundt hjornet. Hun vet ALT vi trenger og vite om omstilling av barn og gir oss råd og ofrer kritikk og meninger i hytt og pine! Grrr....

Jeg blir også he;t matt av disse 'besserwisserene' som aldri har vært gjennom hva vi går gjennom. Også som en tospråkelig fam. med fam i 2 land er vår hvedag allerede veldig annerledes, i tillegg til Fl og andre land/steder vi har bodd. Sukk...slitsomt noen ganger. Det er derfor Asker/Bærum er fristende. Mye flere int. familier og expats osv. der.

Jeg loper rundt og finner nye ting jeg må hive i vasken for og ta med overalt. Blir snart gal...Last load nå. Det som ikke er vasket nå, får vi kjope, he-he. Hadde håpet det var en Zara i Alcudia, men det er det ikke...Tror det er en Mango da, det duger. lol!

But, hey - er du fodt i England? Det visste jeg ikke? After all these years, and you never told me, LOL! I laug of myself sometimes bc I feel like I know you so well, and then I have to remind myself that we actually never met! crazy! We will have to meet someday.

Skrevet

I'm laughing my ass off at the zig-zag comment!

I always forget what I've told you about me, he he, I just assume you know pretty much everything, he he! Yeah, my whole family is British! Don't know if that's a good thing or not LOL! They gotta a lotta bad genes on that island! He he sorry!

Hvis de har en Mango er du heldig! In Bulgaria the only thing to buy is a fake Louis or a bottle av bad wine, LOL!

Ja, kanskje vi kan planlegge noe etter skolen er ferdig og før juli?

Skrevet

I remember the first time learning about the 'zig-zag' running from the gators was in Dosney. It was our first morning there, all in a stuffy, humid classroom, jet-lagged and tired...I thought the women was kidding! I din't even know Fl had gators. I remember thinking 'what the heck have I signed up for?' LOL!

That's too funny, that you are a 'Bloody Brit!' ha-ha. F was mentioning a while back that your name is Welsh. Did you know that? Maybe there is a thread here, he-he. Interesting.

Yes, I do love Mango for myself. But Zara is also great for kids clothes. They have one in Palma city, but we don't have a rental and i would have to hump 45 min. on a stuffy buss each way. No thanx - i will lay by the pool w/a sangria or a pina colada...mmmm...my mouth is watering, just remembering how much I love those summer drinks! Wohooo!

Definetly - let's plan on something after the Alcudia/Bulgaria trip and before July. Sounds good! I have my last load in the dryer - heading off to bed.

Nighty - night, and have a wonderful and safe trip to Bulgaria! We will chat when we return. Klem:)

Skrevet

DISNEY - seriously, it is an illness! LOL! I'm tired - natta!

Skrevet

Ok, Thanks.... you too! We'll talk when we get back! Enjoy yourselves, you guys really deserve this vacation after suffering though the winter ;-)

LOL!

Take care og "natta"

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...