Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Sønnen min på 17 mnd har vært utrolig grei å legge i lang tid, ...frem til nå. Nå kan han plutselig bruke en time på å sovne (før sovnet han når vi la han eller han lå i sengen og surret litt til han sovnet). Han gråter og hiver alt ut av senga, sovner tilslutt alene i sengen uten noe (tar tom av lakenet...) Er det noe å gjøre med dette da? Går inn til han med jevne mellomrom, men når jeg går ut så klikker det for han... Han er supertrøtt også... Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Jeg skjønner at et slikt innlegg ikke er kranglete nok for denne siden Men er det ingen som kan gi meg noen synspkter likevel...? Virker nesten som han er redd for å være alene når han sover..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 har du prøvd å sitte å stryke på han til han sovner? eller bare det å være i rommet?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Sover han mye på dagen? Er han overtrøtt? Har han begynt med noe annet å spise til kvelds sånn at det kanskje romler litt i magen? Har det skjedd noe i det siste? Jenta vår fikk en sånn periode når hun begynte i bhg da hun var 15 mnd, tror hun tenkte veldig mye og hadde hodet fullt av inntrykk. De kan ha perioder hvor de kanskje drømmer litt og derfor er litt redd for å sovne. Du kan jo prøve å sitte inne hos han ei stund, ikke si noe til han eller se på han, men bare være der så han føler seg trygg. Hos oss går den sovinga litt i rykk og napp, hun er straks 3 år.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Nei, ingenting forandret. Han har vært i bhg fra han var nesten 1 år og ikke endringer i spising heller. Han har sovnet 3 dager på rad nå ved at jeg har stått ved siden av sengen. Men er jo redd dette skal bli en vane og at han ikke kommer til å sovne av seg selv lenger.. Vi var liksom inne i en så bra gli også ut av ingenting kommer dette... Hmm... HI -som takker for svar
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Han sover forresten ikke mye på dagtid, snitt 1,5 time. Og er våken fra ca 7 om morgenen og legger seg ca 7. Ikke overtrett heller... HI
Ladycaliente Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Vet du, det kan jo hende det bare er en periode.. For tulla mi har alltid vært lett å legge, men her for en stund siden var det et rent helvetttte..Som du skriver så skrek hun helt vilt så fort jeg gikk ut av rommet..men var forholdsvis rolig når jeg satt ved siden av henne..Hun tullet ofte så fælt og lenge etter vi la henne at det hendte vi måtte hente henne ned igjen og rett og slett slite henne ut..Men det varte kanskje 2 uker og så gikk det over..Aner ikke hva det skyldes..Mulig hun var redd, for rett før det så var hun som det så ut som plaget med nattskrekk...Hylskrek noe grådig ca 2-3 timer etter innsovning..Men hun skrek i søvne..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Hvis det funker å være hos han til han sovner så gjør det ei stund. Det betyr jo at han er redd og da er det jo bedre å bruke den tia enn å gå fra en unge som er utrygg. Det kan jo selvsagt bli en vane, men prøv med jevne mellomrom å gå ut og se hvordan det går. Plutselig så er det greit for han å sovne alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå