Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 15 da jeg ble gravid første gang, jeg å typen hadde vært sammen i bare 2 uker da jeg ble gravid. vi brukte kondom men kondomen sprakk, jeg kjøpte angre pille. Jeg syns seg var for ung til å bli mor, jeg skulle jo ha meg en bra utdannelse først. men jeg elsker jo barn da, hadde 2 små søsken å et til på vei i tilleg til 4 stesøsken. etter 2 måneder åg 4 graviditets tester vise tilslutt en positivt, jeg hadde lenge hatt en mistanke men nå fikk jeg det bekreftet. Det kjentes som om hjerte mitt sku eksplodere. Hva kom kjæresten min til å si? vi hadde jo prata om at det var en sjangs for at jeg var gravid siden jeg ikke hadde fått mensen men alle di andre testene hadde jo vært negativ. helsesøstra sendte meg til en turnuslege.

hun var et MONSTER. hun sa at jeg måtte skrive en liste (fordeler og ulemper med å beholde ungen) åså sa ho at når jeg hadde skrevet liste å kom til bake neste gang så sku vi bestille en time til abort. da sporte jeg: så hvis jeg finner ut at det er flere fordeler med å beholde ungen så må jeg fortsatt ta abort? da sa hun JA, hun sa at det måtte bli bort uansett hva jeg syntes om saken. hun sa jeg var egoistisk hvis jeg ville beholde ungen! Jaha, nu er det vist blitt egoistisk å IKKE DREPE sitt eget barn.

på navne dagen min ble dagen satt for aborten, jeg kommer aldri til å glemme den dagen, det er snart 2 år siden. det var den verstedagen i mitt liv. etter aborten i manga mange måner etter sleit jeg må skyllfølelse over at jeg ikke hadde gjort mer enn å nekte, jeg hadde tenkt på å rømme hjemme fra, men jeg hadde ikke penger. jeg sleit utrolig. Jeg gråt mellog 6-12 ganger om dagen, jeg hadde aldri trudd man kunne være så deprimert, jeg hadde lyst å dø..

men jeg hadde ikke mot nok.

kjæresten min støttet meg heleteien, han var det eneste som holdt meg oppe uten han hadde jeg nok ikke levd mer. jeg er så taknemlig for at jeg hadde han. han trøstet meg hver gang jeg lå samen sonket i gråt. etter en stund sa han til meg at han ville ha en baby med meg, han sa han ville gjøre alt for å gjøre meg gla igjen.

vi begynte å prøve.

to måneder før jeg ble 16 ble jeg gravid igjen jeg gikk ikke til legen, ikke før jeg var over 4 måneder på vei. jeg var redd for å måtte ta abort igjen. men jordmora nevnte ikke abort en eneste gang, jeg var så lykkelig. første skoledag p vidregående tok jeg ultralyd og dagen etter sporte mamma meg om jeg hadde noe jeg ville fortelle. jeg sa jeg var gravid igjen.

Først ble hun veldig sur, hun sa at hun var den som kom til å passe ungen at hun kom til å gjøre alt, men etter at stormen hadde stillnet sa hun at hun støttet meg 100%.

nå er den lille jenta mi snart 5 måneder og jeg elsker henne så høyt, jeg bor i en leilighet sammen med typen min og den nydelige babyen min g vi har det så fint.

jeg går på skole, men jeg jobber så klart hjemme fra så jeg kan være med babyen min.

jeg fikk vist mamma at jeg kunne ta vare på min egen baby, at jeg kunne stelle et eget hus å gå på skole.

og jeg vet med meg sjøl at jeg er en akkorat like god mor som en som er 30år fordet om jeg ikke er ferdig med utdanelsen.

jeg setter alltid henne først, hun får alltid ny bleie nr hun skal ha, hun får nok mat og nok med klær. å ho får MASSE KJÆRLIGHET!

jeg er enda mer motivetr for å få megen god utdannelse etter at hun ble født og jeg gjør alt jeg kan for at hun skal ha det bra.

jeg ville aldri gjort noe som kunne ha gått utover henne på noen måter.

Jeg har ikke hørt så mye av kommentarer om at jeg er for ung, som jeg hadde fryktet. for i den lille byen jeg bor i er det mange mødre på 16år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntest det var sterkt å lese det du skriv. At det går an å oppføre seg slik som den legen gjor...du burde sendt klage eller noke..

Det må ha vore utruleg tøft for deg!

Gratulere så inderleg masse med veslejenta di!!:) Var godt det endte så godt som det gjor!:) Du er nok ei suuuuper mamma!:)

Skrevet

Uff, nå triller tårene:( Kan ikkje vert lett:( Du er flink som står på egne ben og heldig som har en kjæreste som støttet deg!

Selv rakk eg akkurat å fylle 20 før vesle tulla mi vart født:) Nå er hun 19 mnd gammel og ei herleg jente:)

Gratulerer så masse med tulla di:):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...