Gå til innhold

Snøfilla...


tuttelura

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er nok ingen bruker du har lagt merke til, men har "vanket" på sidene nå i 3 år, stort sett på assistert befruktning og har således fulgt med på mange brukere i løpet av disse årene:-)

 

Har sett at dere adopterte en gull fra Sri Lanka og håper du har mulighet til å svare på noen spørsmål, da adopsjon ser ut til å være vår måte å få barn på. Har hatt 3 (det 3. venter vi svar på på onsdag, men antar negativt) IVF-forsøk nå, alle negative og jeg vet rett og slett ikke om jeg orker flere forsøk.

 

Er det Adopsjonsforum dere har gått gjennom? Jeg har vært innom de 3 foreningene, men vi har ikke kommet så langt som til å verken ringe til kommunen vi bor i eller diskutert aktuelle land.

Vi har også et vennepar som venter på tildeling fra Colombia, og antar at dette skjer i 2010. De har ventet i 2 år nå..

 

Mener å ha lest at dere ikke ventet så lenge? Kan jeg spørre om deres alder? Hvor lenge var dere på Sri Lanka? Hvordan fungerte systemet der nede? Tenkte dere på søskenadopsjon?

 

Tankeprosessen er godt i gang og jeg skulle gjerne dratt i morgen:-) Men, de anbefaler jo å ikke velge land etter ventetid, da denne gjerne kan endre seg underveis.

 

Håper dere har det bra ihvertfall og at vi er like heldige om ikke så alt for lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

 

Mannen min er 31 år og jeg er 37. Vi startet prosessen for nøyaktig to år siden. Ble godkjent av Bufetat etter 10 mnd. og måtte bare vente i 7 mnd. på tildeling. Vi vurderte aldri søskenadopsjon (å adoptere søsken), og det er ikke veldig vanlig at søskenpar frigis for utenlandsadopsjon på Sri Lanka.

 

Hentereisen varte nøyaktig 4 uker, og vi var veldig fornøyd med oppholdet. Adopsjonsforum (som vi brukte) har en samarbeidsparter på Sri Lanka som har jobbet med norske søker siden 1985, så han kan alt. Rettsmøtet var nervepirrende, men alt i alt har vi veldig sans for hvordan de håndterer adopsjon på Sri Lanka.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei snøfilla!

 

Gratulerer så mye!:-)

 

Kan jeg spørre om dere var heldige med så kort ventetid på å få barnet, eller om det er kort ventetid på Sri Lanka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...