Gå til innhold

HEI.. kan noen se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk:)

Jeg er 34 uker på vei i dag med førstemann.. Jeg lurte på om det er normalt at legen skal kontakte sykehuset for å si at jeg skal føde der?

jeg har bodd et annet sted i de første seks mnd av svangerskapet pga skole og hatt en annen lege.. og legen der sa at jeg måtte si i fra til legen min hjemme at han måtte ringe sykehuset! han legen var forresten student og var der kun på turnus!

Jeg spurte legen min på sist kontroll om han hadde gjort det og han sa at det ikke var nødvendig!!

som sagt jeg er jo førstegangs og har ikke peiling.. og legen min er en rar mann og en smule surrete!

Jeg sitter her med rare tanker om at fødselen starter og jeg ringer sykehuset for å si at vi kommer og de forteller meg at jeg ikke hører til der! og det blir masse styr.. hehe og jeg må føde i korridoren eller på parkeringsplassen:P hehe

dette ble kanskje et surrete innlegg men jeg hadde blitt glad for all hjelp. skal til jordmor i uke 36 for første gang så får ikke spurt før om to uker:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos jordmor vil du få et ark som du skal sende inn til den fødeavdelingen du skal føde på. Men dette skal i utgangspunktet skje to mnd før fødsel, syns det er litt sent med uke 36. På dette skjemaet fyller du ut maaaange opplysninger om deg selv... når det begynner å nærme seg så får du jo også omvisning på føden...

Jeg ville ringt til fødeavdelingen du skal føde på og spørre dem hvordan rutinen er der. Kan jo være forskjellig fra plass til plass. :) Ring dem på mandag du! :)

Skrevet

Jeg fikk et slikt et av han første legen, men dette var i telemark og når jeg fortalte han at jeg skulle føde hjemme i Ålesund så sa han da måtte jeg gi beskjed til fastlegen når jeg kom hjem så han fikk ringt sykehuset.

Og som sagt han fastlegen min bare så rart på meg og sa at det ikke var nødvendig.

Men ringer uansett fødeavd. på mandag!!

Tusen takk:)

Skrevet

Du slipper nok uansett å føde på parkeringsplassen... :)

Man kan jo være på ferie og ungen kommer for tidlig, eller man er et sted slik at et annet sykehus er nærmere... :) De avviser deg nok ikke uanset! :)

Lykke til!

Skrevet

Hmm dette variere sikkert mye omkring her i landet, jeg hører til i Haugesund, og vi fyller ikke ut noe ark, legen fyller ut noe på første kontroll jeg går på, når jeg ca har termin så får jeg kun time til privat UL;) men gi besjed til din nye fastelege, de skal vite hva som trengs å ikke trengs, som sagt så slipper du å føde på parkeringsplassen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...