trallatausa Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Skal ha icsi i uke 23,går og bekymrer meg slik..Det er så mange som tar akupunktur og babyklister og jeg gjør ingenting... har skikkelig dårlig samvittighet, føler jeg burde gjort mer. Første forsøk, jeg blir 27 i september, og mannen er 28.. jeg har pcos og han har dårlige svømmere.. Lykkes man på første forsøk eller er det dumt å håpe på? Er det for sent å bestille babyklister nå?Skal på første ultralyd på fredag 29 mai..uttak på tirsdasg om det er klart......håper på svar..
majuskel Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 tror det er umulig å svare på.. altså om det går på første forsøk eller ikke... de må jo se på hvordan eggene utvikler seg, om de blir store nok, og hvor mange egg som blir befruktet vha icsi også.... (pluss at en vet jo ikke før de har hentet ut foliklene og åpnet dem, hvor mange egg en har produsert...) før egguthenting og befruktning fikk jeg vite at det var ca 20% sjanse, når de skulle sette inn sa han sjansen var på ca 34%, siden egget de satte tilbake hadde utviklet seg fint... Biologien er underfundig... for enkelte går det veldig lett, for andre er det litt vanskeligere...
Alid@ Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Hei! Vil bare si at du ikke skal ha dårlig samvittighet for at du ikke prøver hardt nokk med å prøve alt, for vi som prøver det har som regel også en del forsøk bak oss og ønsker jo da selgfølgelig å prøve det meste i håp om å lykkes en gang! Vi vet jo ikke med sikkerhet at vi kommer til å lykkes med disse produktene og dersom vi gjør det så kan vi jo heller ikke si sikkert at det var pga det;) Mange har prøvd feks babyklister og ikke blitt gravide med det, men ble gravid da dem ikke gikk på det, mens andre hadde ørten forsøk å ble endelig gravide da dem gikk på det, så hvem vet om det virker! eller om det var tilfeldig? Men klart at har man vært igjennom noen forsøk så ønker man å prøve ting i håp om å lykkes;) Jeg har prøvd en del som feks akupunktur og fotsoneterapi og da mest pga jeg ønsker å få det bedre med endo sykdommen min, har da som mål å få ned innflammasjonene i kroppen som man får med endo og da bedrer sjangsene mine ved ivf. Trur du bare skal slappe av og ikke stresse for mye med dette, dette er det første forsøket deres og kanskje er dere heldig å lykkes:) Jeg har hørt på de klinikkene jeg har vært på at det er ca 30% som lykkes pr forsøk, så det er jo umulig å si om sjangsene deres som majuskel sier for det kommer ann på kvalitet på egg ol.! Se det heller litt ann og dersom dere ikke lykkes ved første forsøk kan dere jo evt prøve andre ting i tillegg;) Mye penger å kaste bort dersom det ikke skulle være helt nødvendig;) Ønsker deg lykke til!!!
Alid@ Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Glemte å si at dersom dere skulle prøve akupunktur eller fotsoneterapi feks så burde dere begge gjøre det i og med at mannen har redusert sædkvalitet, og da burde han kanskje gjøre det noen mnder i forveien!! Men jeg ville som sagt aventet det i første omgang;)
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har heller aldri prøvd noe alternativ behandling. Jeg har pcos og venter nå min 2. sønn. Har blitt gravid på 3 av 5 innsettinger og hatt 1 sa. Hadde jeg hatt mange forsøk ville jeg nok prøvd noe, men følte nesten det ble enda mere stress om man skal putte i seg masse annet enn alle hormonene som følger med i et forsøk. Det er absolutt mulig å bli gravid på første forsøk, men jeg ville nok forberedt med på at det kan ta litt tid. Jeg fikk beskjed at med min diagnose, gode egg og ung alder at jeg hadde ca 40% sjanse ved ferskt forsøk og 30% ved fryseforsøk. Lykke til!
Søskenhåp adopterer Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Det er rent statistikkmessig i snittet 1 av 3 som blir gravide pr. forsøk, så om man ikke lykkes første gangen må man ikke fortvile. Ang. alternativ behandling så er det både positive og negative svar å finne ang. dette i diverse undersøkelser. Sånn jeg opplevde det så medførte akupunktur den ene gangen jeg prøvde kun stress og ekstra utgifter. Har blitt gravid 3 av 5 ganger på fersk uten (mistet 2 ganger). Babyklister har jeg NULL trua på, fikk målt slimhinnene mine ved 3 fryseforsøk og den var tynnest da jeg gikk på dette liksom-klisteret. Nei, se realistisk på det, prøv å ta det med ro psykisk, lev som normalt, og smør dere med tålmodighet. Det er mitt råd etter snart 9 innsett....
trallatausa Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2009 Tusen takk alle sammen for gode råd og svar..Jeg føler meg så hjelpesløs i denne situasjonen, Vet liksom ingenting, sitter jo på nettet å kiker etter svar og noen holdepunkt å gripe fast i, for det er jo ikke til å unngå å føle seg litt overveldet av hele situasjonen. Har gått 5 dager på gonal f nå og igår var jeg veldig hormonell..=) kjempelykkelig nærmest euforisk i en halvtime så kom tårene av ingenting.. hehe det var litt rart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå