Gå til innhold

39,9 i feber på 1-åring. Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allmenntilstanden er dårlig, ikke spist noe spes i dag. Fått paracet da.

Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah har vært oppe i 41 i feber og da var hun ganske dårlig. Allmentilstanden er viktigst å følge med og at barnet drikker. Om feberen går ned med paracet og allmentilstanden blir bedre er det ikke nødvendig å dra til lege med en gang. Men er du bekymret så ring legevakta å hør med de.

Skrevet

Ring legevakta du ;) Da får du det svaret du søker.... De kan jo gi råd og tips også dersom dere ikke blir bedt om å komme.

Skrevet

Sørg for at han drikker... Er i utgangspunktet ikke farlig, men jeg er skeptisk til så høy feber siden min minste har hatt feberkrampe :-/

Ring legevakten hvis du er usikker.

Skrevet

Jeg ble litt redd jeg så jeg sendte samboer ned til legen med han:o( Ga han paracet og etter ca 30 min syntes jeg ikke han hadde blitt noe særlig kaldere. Og han lå i bare bleie i senga og svetta og gråt. virka som om han hadde vondt også.

er ikke ofte jeg benytter meg aw legevakta, men i disse svineifluensa tider blir jeg bekymret.

Skrevet

Alle seier at ein kan vente i tre dagar med feber før ein reiser til legen, men eg har reist til legen/legevakta med ungane mine før det har gått tre dagar. Det har da nesten bestandig endt med penicilin, da har dei hatt dårlig almenntilstand. Eg ventar ikkje tre dagar hvis eg ser at detta er ikkje noko som går over av seg sjav, og med rett.....

Godt at du følger morsinstinktet ditt for det er som regel rett.

Hold oss oppdatert om kva som skjer da, God Bedring

Skrevet

Feber er jo ikke farlig, om barnet ikke får feberkrampe. Jeg gir paracet når feberen kommer over 40. Feber er jo kroppens egen måte å kjempe mot sykdom, og på mange måter er det en god ting.

Skrevet

Forstår deg godt. Jeg blir også helt shaky når ungene er syke og har dratt til legen hvis de får så høy feber. Spesielt når de er så små...

Håper han blir fort frisk. Er neppe svineinfluensa :-)

Skrevet

40 i feber på ein 1-åring er ikkje farlig og trenger ikkje vera noko i det heile tatt. Det ein må sjå på er allmenntilstanden for så "små" tålererar feber bedre enn eldre ungar. Feberkramper trenger ikkje å komma når ein passerar 40, men på 38,5......hvis feberen stiger fort.... Gutten min kastar opp han da, gjekk frå 38,5 til 40 på ti min, fra dei ringte frå bhg til eg kom og heim att, er knappe 3min å kjøre frå huset til bhg. Han kasta opp da når me kom heim.... Eg har hatt ungar emd 38 i feber som har fått paracet og endt opp med penicilin dagen etter med crp på 52, og ungar med 40 i feber uten at dei har fått paracet. Grunnen til det er at når ein av mine har hatt 40 i feber og har springe rundt som ein anna tulling så er dei ikkje sjuke, men med 38 i feber og alt er gale og bare sutring og hyling så er dei sjuke.....!

Når den eine min hadde 52 i crp så hadde den andre høgare feber, finare form og kun 26 i crp, men fikk penicilin fordi han var klinisk tydelig i halsen at han hadde halsbetendelse, mens ho med 52 kun var rød og hoven, penicilin på begge to......

Skrevet

Ingen av mine har noen gang hatt 40 i feber så dette er første gangen. Ringte samboer nå og feberen er nede i 37,8. Men det er øretermometer og jeg stoler ikke helt på de -selv ikke legen sitt.

Men samboer sa han virket bedre også. synes uansett det er litt godt å få sjekket, siden han har hatt lang periode med hoste som nettopp er gått over. Typisk om han skulle bli sjuk igjen nå!

Har hatt litt illeluktende ånde i det siste så det kan faktisk hende at det er en halsbetennelse eller noe sånt. hmm ja ja det får jeg rede på etterpå uansett ;o) Ikke noe særlig å sitte og spekulere...

Enig, spetakkel, feber er en bra ting egentlig, men skummel når tallene bare raser opp på måleren. han har drukket en god del eplejuice blandet med vann heldigvis.

Skrevet

jeg mente, enig ertepose... hehe ikke lett å huske ;o)

Skrevet

Viktig med mye drikke. Og paracet om feberen blir for høy. Vi har nettopp hatt en periode på 4 dager med feber opp i 40,7. Ikke noe galt med ungen (gikk til legen 4. dagen).

Det som er viktig er mye drikke og vær obs på nakken. Hvis den er stiv ringer du legevakta asap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...